arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

دادگستری: اشد مجازات در انتظار متهمان قاچاق چوب

رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور کیفرخواست ۲۱ عضو باند موریانه جنگل های هیرکانی در دادسرای کردکوی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور کیفرخواست ۲۱ عضو باند موریانه جنگل های هیرکانی در دادسرای کردکوی خبر داد.

حیدر آسیابی صبح امروز(چهارشنبه ۱۲ مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کیفرخواست ۲۱ عضو این باند شامل تعدادی از افراد محلی، کارکنان منابع طبیعی و کسانی که چوب های قطع شده را در خارج از استان می خریدند به اتهام مشارکت در قاچاق سازمان یافته چوب های جنگلی صادر شده است.

این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان با اشاره به اینکه دادستان کردکوی در کیفرخواست خود علاوه بر اعمال اشد مجازات برای حبس و جزای نقدی، تقاضای مجازت تکمیلی هم کرده است، بیان کرد: در خصوص چند نفر دیگر از اعضای این باند هم تحقیقات در مراحل نهایی است و به زودی تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعضای این باند به مدت بیش از یک سال با همکاری تعدادی از کارکنان منابع طبیعی، درختان جنگلی را قطع می کردند، متذکر شد: این افراد درختان قطع شده را پس از دپو در یک محل، با کامیون از استان خارج می کردند.

گفتنی است؛ هفته گذشته رئیس کل دادگستری گلستان از برخوردهای سریع و بازدارنده برای پیشگیری از قاچاق چوب در استان خبر داد و بر این مهم تأکید کرد که پرونده های مربوط به قاچاق چوب در دادگاه ها، دادسراها و یا تعزیرات باید یک ماهه تعیین تکلیف شود و اگر در این مدت پرونده به نتیجه نرسید باید علت آن مکتوب اعلام شود .

نظرات بینندگان