arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

سفیر افغانستان: خانواده سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور طالبان در حمله هوایی آمریکا کشته شدند

محمد ظهیر اغبار سفیر افغانستان در تاجیکستان مدعی شد که اعضای خانواده سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت کشور دولت طالبان در حمله پهپادی آمریکا به ایمن الظواهری رهبر القاعده کشته شده‌اند. اغبار همچنین مدعی شد که مخفیگاه رهبر القاعده در پایتخت افغانستان متعلق به فردی بود که با سرپرست وزارت کشور دولت طالبان ارتباط نزدیک دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا- محمد ظهیر اغبار سفیر افغانستان در تاجیکستان مدعی شد که اعضای خانواده سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت کشور دولت طالبان در حمله پهپادی آمریکا به ایمن الظواهری رهبر القاعده کشته شده‌اند.

به گزارش  اسپوتنیک، سفیر افغانستان گفت: بر اساس گزارش‌های ما از کابل، برخی از اعضای خانواده حقانی در حمله آمریکا کشته شده‌اند. آن خانه متعلق به حقانی بود و آن‌ها اکنون کابل را ترک کرده‌اند.

اغبار همچنین مدعی شد که مخفیگاه رهبر القاعده در پایتخت افغانستان متعلق به فردی بود که با سرپرست وزارت کشور دولت طالبان ارتباط نزدیک دارد.

وی خاطرنشان کرد که پس از مرگ الظواهری، همه رهبران ارشد شبکه حقانی از جمله سراج‌الدین حقانی خانه‌های خود را در کابل ترک کرده و به مکان‌هایی که گمان می‌رود از حملات آینده آمریکا در امان هستند، نقل مکان کرده‌اند.

سراج الدین حقانی سالهاست تحت تعقیب اف بی‌آی قرار دارد و جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای دستگیری‌اش تعیین شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه به وقت محلی از کشته شدن "ایمن الظواهری" سرکرده گروه تروریستی القاعده توسط پهپادهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در افغانستان خبر داد که با واکنش‌هایی از افغانستان و خود آمریکا و حتی کشورهای دیگر رو به رو شد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: "الظواهری که موجب کشته شدن بسیاری از آمریکایی‌ها در حملات مختلف از جمله در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ (۲۰ شهریور ۱۳۸۰) شده بود، را کشتیم."

پیش از آن خبرگزاری رویترز روز یکشنبه به نقل از دو مقام آمریکایی از حمله پهپادی این کشور در افغانستان به مقر گروه تروریستی القاعده در کابل خبر داده بود و خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا هدف از این حمله را "ایمن الظواهری" رهبر القاعده اعلام کرد.

نظرات بینندگان