arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

تاخیر ۴۶۵ هزار دقیقه‌ای پرواز‌های داخلی در خرداد امسال / ایران‌ایر، در صدر بیشترین متوسط زمان تاخیر

بر اساس آمار رسمی طی خردادماه امسال شرکت‌های هواپیمایی با متوسط تاخیر ۱۰۰ دقیقه پرواز‌های داخلی را انجام داده‌اند و بیشترین تاخیر با ۱۳۸ دقیقه مربوط به ایران‌ایر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: بر اساس آمار رسمی طی خردادماه امسال شرکت‌های هواپیمایی با متوسط تاخیر ۱۰۰ دقیقه پروازهای داخلی را انجام داده‌اند و بیشترین تاخیر با ۱۳۸ دقیقه مربوط به ایران‌ایر است.

 بر اساس آمار رسمی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران طی خردادماه امسال 19 ایرلاین داخلی 13 هزار و 931 پرواز را انجام داده‌اند که از این تعداد 4663 پرواز، پروازهای تاخیردار 30 دقیقه و بیشتر بوده است.

به‌عبارت دیگر 33 درصد پروازهای آخرین ماه بهار شرکت‌های هواپیمایی با تاخیر انجام شده است.

در بین ایرلاین‌ها، هواپیمایی آتاایر با 59 درصد بیشتر تاخیر را به خود اختصاص داده است. متوسط تاخیر این شرکت در پروازهای تاخیردار 113 دقیقه بوده است. در رده بعدی هواپیمایی تابان با 56 درصد پروازهای تاخیردار قرار گرفته است.

هواپیمایی چابهار 49 درصد، کارون 39 درصد، آسمان 39 درصد و سپهران نیز 36 درصد پروازهای خود را با تاخیر انجام داده‌اند. کمترین تاخیر پروازی نیز با 13 درصد مربوط به هواپیمایی ماهان است. این شرکت در خردادماه 1127 پرواز را انجام انجام داده از این تعداد 145 پرواز تاخیر دار بوده است.

گرچه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در رده 13 پروازهای تاخیردار با 479 پرواز قرار دارد، اما این شرکت با 138 دقیقه در صدر بیشترین متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار قرار دارد.

در مجموع طی خردادماه امسال در نشست و برخاست هواپیماها 8 درصد کاهش، در اعزام و پذیریش مسافر 33 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 43 درصد رشد نسبت به خرداد 1400 ثبت شده است.

همچنین طی بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته نشست و برخاست یک درصد، اعزام و پذیرش مسافر 49 درصد و ارسال و پذیرش بار و پست 58 درصد افزایش وجود داشته است. طی خرداد ماه متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار 100 دقیقه بوده است.

 بر خلاف رویه معمول همیشگی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران آمار پروازهای عبوری از آسمان کشور را اعلام نکرده است.

نظرات بینندگان