arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

رزمایش نظامی بی‌سابقه پکن؛ موشک‌های بالستیک چین برای نخستین بار از آسمان تایوان عبور کردند

رسانه‌های دولتی چین روز جمعه ۵ اوت در دومین روز رزمایش ارتش این کشور اعلام کردند که برای نخستین بار موشک‌های بالستیک چینی به صورت مستقیم از فراز آسمان تایوان عبور کردند. وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که از ۹ موشکی که توسط نیرو‌های نظامی این کشور شناسایی شده‌اند، ۴ فروند آن‌ها از فراز آسمان تایوان عبور کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: رسانه‌های دولتی چین روز جمعه ۵ اوت در دومین روز رزمایش ارتش این کشور اعلام کردند که برای نخستین بار موشک‌های بالستیک چینی به صورت مستقیم از فراز آسمان تایوان عبور کردند.

چین روز پنج‌شنبه رزمایش بزرگ و بی‌سابقه‌ای را در تاریخ این کشور آغاز کرد که قرار است تا روز یک‌شنبه ادامه داشته باشد. این رزمایش جدی‌ترین واکنش پکن به سفر یک روزه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان است که چین آن‌را بخشی از قلمرو حاکمیت و یکی از استان‌های خود می‌داند.

چین در نخستین روز بزرگترین مانور نظامی خود چندین موشک بالستیک به آب‌های شمال، جنوب و شرق تایوان شلیک کرد.


وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که از ۹ موشکی که توسط نیروهای نظامی این کشور شناسایی شده‌اند، ۴ فروند آن‌ها از فراز آسمان تایوان عبور کرده‌اند.

منگ ژیانگ کینگ، استاد دانشگاه دفاع ملی پکن وابسته به ارتش چین به تلویزیون دولتی «سی‌سی‌تی‌وی» (CCTV) گفت: «رزمایش ما این بار شامل شلیک مستقیم موشک‌هایی بود که برای نخستین بار از فراز تایوان عبور کردند.»

او در ادامه گفت که موشک‌های چینی از حریم هوایی محل استقرار پدافند هوایی موشکی پاتریوت تایوان عبور کردند.

منگ ژیانگ کینگ همچنین گفت که رزمایش ارتش آزادی‌بخش خلق (PLA) با هدف شبیه‌سازی «محاصره» جزیره انجام می‌شود.


به گزارش خبرگزاری رسمی چین، شینهوا، در رزمایش ارتش این کشور از بیش از ۱۰۰ هواپیمای جنگی و بیش از ۱۰ ناوشکن و ناوچه جنگی استفاده شده است.

چین از رزمایش نیروهای خود در اطراف جزیره به دلیل اقدام‌های «تحریک‌آمیز» آمریکا و متحدانش در تایوان دفاع می‌کند.

اما جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بر این نظر است که چین از سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان به عنوان بهانه‌ای برای افزایش فعالیت‌های نظامی در اطراف تنگه تایوان استفاده می‌کند.

نظرات بینندگان