arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

اردوغان: ترکیه آماده میزبانی نشست مشترک پوتین و زلنسکی است

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از اعلام آمادگی کشورش برای میزبانی نشست مشترک روسای جمهور روسیه و اوکراین خبر داد. شبکه تلویزیونی تی‌آرتی ترکیه روز شنبه به نقل از اردوغان گفت ترکیه حاضر است ادامه مذاکرات صلح با حضور ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی را برگزار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از آمادگی کشورش برای میزبانی نشست مستقیم کشورهای روسیه و اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از اعلام آمادگی کشورش برای میزبانی نشست مشترک روسای جمهور روسیه و اوکراین خبر داد. شبکه تلویزیونی تی‌آرتی ترکیه روز شنبه به نقل از اردوغان گفت ترکیه حاضر است ادامه مذاکرات صلح با حضور ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی را برگزار کند.

اردوغان گفت همانطور که بارها گفته‌ام جنگ اوکراین نمی‌تواند برنده‌ای داشته باشد. او به طرح موفق صادرات غلات از دریای سیاه اشاره کرد و گفت که این اقدام سرآغاز اقدامات عملی برای بازگشت به مذاکرات صلح استانبول حائز اهمیت است. با وجود برخی مشکلات، من به این باور رسیده‌ام که بحران اوکراین روی میز مذاکره قابل حل است و ترکیه آماده است نشست مشترک اوکراین و روسیه را میزبانی کند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما به گفتگو با روسیه، همسایه خود در دریای سیاه، در همه بخش ها ادامه خواهیم داد تا به صلح منطقه‌ای و جهانی کمک کنیم.

نظرات بینندگان