arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه درب اتوماتیک شیشه ای بدون فریم (فریم لس) و فریم دار !

درب اتوماتیک معمولاً در اماکن عمومی و ادارات که رفت و آمد زیاد است به کار می‌رود. استفاده از این درب‌ها باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی توسط سیستم‌های حرارتی و برودتی می‌شود. درب شیشه‌ ای اتوماتیک را در پاساژها، بانک‌ها و … می‌توان مشاهده کرد. این درب‌ها ظاهری بسیار زیبا و مدرن دارند. هم‌چنین از دیگر مزایای این درب‌ها صدای کم آن‌هاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درب اتوماتیک شیشه ، سال‌هاست که جای خودشان را بین طراحان بازکرده‌اند. حالا تقریبا به هر ساختمان نسبتا جدیدی که سر بزنید، یکی از انواع درب‌های اتوماتیک را می‌بینید. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای انواع مختلفی دارند. مالکین ساختمان‌ها یا طراحان با توجه به کاربری بنا و طراحی آن، درب مورد نیازشان را انتخاب می‌کنند؛ اما به‌طورکلی می‌توانیم این درب‌های اتوماتیک را به دودسته تقسیم کنیم: آن‌هایی که کاملا از شیشه ساخته‌شده‌اند و اطراف آن‌ها هیچ فریمی وجود ندارد و نمونه دیگری که فریم دارد.

در این مقاله، درباره درب‌های شیشه‌ای بدون فریم و با فریم صحبت کرده و آنها را ازنظر زیبایی و مقاومت با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. در آخر نیز نگاهی به تفاوت بین اپراتور درب‌های اتوماتیک می‌اندازیم. اگر به فکر خرید یک درب شیشه‌ای اتوماتیک افتاده‌اید تا آخر با ما همراه باشید.

مقایسه درب اتوماتیک شیشه ای بدون فریم (فریم لس) و فریم دار !

مزایای درب های اتوماتیک شیشه ای

دلایل بسیاری برای محبوبیت این درب‌ها وجود دارند، آن‌ها به دلیل استفاده از شیشه به‌راحتی با هر فضایی هماهنگ می‌شوند و جلوه بیشتری به محیط می‌بخشند. همچنین، به‌واسطه استفاده از تکنولوژی‌های روز، احساس امنیت بیشتری ایجاد می‌کنند. درب اتوماتیک شیشه ای با جلوگیری از ورود سروصدای بیرون، محیط آرامی برایتان فراهم کرده و اجازه نمی‌دهند سرما و گرمای بیرون به محیط وارد شود، به این شکل آن‌ها باعث کاهش مصرف انرژی هم می‌شوند.

درب اتوماتیک معمولاً در اماکن عمومی و ادارات که رفت و آمد زیاد است به کار می‌رود. استفاده از این درب‌ها باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی توسط سیستم‌های حرارتی و برودتی می‌شود. درب شیشه‌ ای اتوماتیک را در پاساژها، بانک‌ها و … می‌توان مشاهده کرد. این درب‌ها ظاهری بسیار زیبا و مدرن دارند. هم‌چنین از دیگر مزایای این درب‌ها صدای کم آن‌هاست.

درب اتوماتیک فریم لس چیست؟

درب‌های اتوماتیک فریم‌لس هم مانند دیگر درب‌های هوشمند، قابل تنظیم هستند و می‌توان آن‌ها را با ریموت یا کلید تعبیه‌شده در کنار درب کنترل کرد. درب‌های فریم‌لس مانند دیگر درب‌های شیشه‌ای، شکل‌های مختلفی دارند. برای آن‌ها می‌توان از شیشه‌هایی باضخامت مختلف استفاده کرد؛ اما چه چیز آن‌ها را متفاوت می‌کند؟

همان‌طور که از اسمشان پیداست، این درب‌ها فریم ندارند. به‌طورمعمول، حاشیه شیشه با قابی آلومینیومی با عرضی بین سه تا ۱۲ سانتی‌متر پوشیده می‌شود؛ اما برای درب‌های بدون فریم از شیشه‌های سکوریت مخصوصی استفاده می‌شود که امکان نصب غلتک‌های متحرک در قسمت اپراتور درب را فراهم می‌کنند. می‌توانید از کارشناسان شرکت آتی در یکی از شرکت‌های اصلی تامین‌کننده انواع درب در کشور برای انتخاب بهترین درب اتوماتیک کمک بگیرید.

مقاومت کدام مدل در برابر ضربه بیشتر است؟

معمولا وقتی صحبت از وسیله‌ای با جنس شیشه‌ای می‌شود یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می‌آید، مقاومت آن‌ها در برابر ضربه است؛ اما این وسیله همیشه چیزی مثل یک گلدان تزئینی نیست که تنها مشکلش این باشد که راحت می‌شکند. گاهی مسئله امنیت که البته با هزینه رابطه مستقیم دارد نیز مطرح می‌شود. این دقیقا مسئله‌ای است که زمان خرید درب شیشه ای مطرح می‌شود. آیا درب‌های فریم‌لس به‌اندازه کافی مقاوم هستند؟

درب‌های فریم‌لس طوری طراحی و جای‌گذاری می‌شوند که فشار اصلی به شیشه منتقل نمی‌شود. اما بااین‌حال مقاومت آن‌ها در برابر ضربه نسبت به انواع فریم‌دار کمتر است؛ چراکه لبه شیشه معمولا حساسیت بیشتری نسبت به ضربه دارد. به همین دلیل در ابتدا، برای همه درب‌ها از یک فریم آلومینیومی استفاده می‌کردند تا مقاومت درب را در برابر ضربه هرچه بیشتر کنند؛ اما کمی بعد، طرح‌های دیگری مثل درب‌های بدون فریم هم تولید شد تا درب‌های شیشه‌ای، رضایت همه سلیقه‌ها را جلب کنند.

به خاطر این‌که درب‌های فریم‌لس به ضربه حساس‌تر هستند، استفاده از آن‌ها در اماکن پرتردد توصیه نمی‌شود. در مکان‌هایی مثل بیمارستان‌ها که امکان برخورد افراد و وسایل با درب زیاد است، ممکن است استفاده از درب‌های بدون فریم، خطر‌آفرین باشد.

مقایسه درب اتوماتیک شیشه ای بدون فریم (فریم لس) و فریم دار !

زیبایی و طراحی کدام مدل درب اتوماتیک بهتر است؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود افراد سراغ درب‌های فریم‌لس بروند، ظاهر جذاب آن‌هاست. می‌خواهید به ساختمانتان ظاهری زیبا و مدرن بدهید؟ در کنار هر المان دیگر، یک درب شیشه‌ای بدون فریم هم لازم دارید تا کار را تکمیل کند. در این مسیر نیز شرکت آتی در، با طرح‌های متعدد و نیز مشاوره کارشناسانش شما را می‌کند.

حتما شما هم قبول دارید که فلز، متریال نسبتا زمختی است. اگر بخواهید که فضای ساختمان شما آن‌چنان خشک و جدی به نظر نرسد؛ شاید ترجیح دهید که کمتر از این نوع متریال استفاده کنید. در این مورد می‌توانید جای فلز را با شیشه پر کنید. این دقیقا همان کاری است که در مکان‌های توریستی و بعضی از پاساژها انجام می‌دهند. به‌علاوه، استفاده از یک درب تمام شیشه‌ای باعث می‌شود که نمای بدون نقصی از فضای بیرون داشته باشید و بیشترین میزان ممکن از نور طبیعی را هم دریافت کنید.

فرق بین اپراتور درب اتوماتیک در چیست؟

همان‌طور که گفتیم برای درب‌های بدون فریم از نوعی از شیشه‌های سکوریت با یراق‌آلات مخصوص استفاده می‌شود که بتوان آن‌ها را به غلتک‌های متحرک اپراتور درب نصب کرد. شیشه این درب‌ها معمولا از بالا و پایین مهار می‌شود؛ اما طراحی به‌گونه‌ای انجام می‌شود که تنش سازه اصلی به شیشه منتقل نشود. برای درزگیری آن‌ها هم از موادی مانند سیلیکون استراکچر یا چسب‌های پلی‌یورتان استفاده می‌کنند.

چه برای مقاومت بیشتر و چه برای جلوگیری از ورود سروصدای اضافه یا هدر رفتن انرژی، می‌توانید از انواع مختلفی از شیشه‌های دو یا سه جداره برای درب‌های بدون فریم هم استفاده کنید.

مقایسه درب اتوماتیک شیشه ای بدون فریم (فریم لس) و فریم دار !

سخن آخر

انتخاب درب برای یک ساختمان واقعا کار مهمی است. باید مسائل مختلفی را در نظر بگیرید. از طراحی ساختمان گرفته تا کاربری آن و این‌که فضا چه حس‌وحالی باید داشته باشد. البته این تازه شروع کار است. یک مرکز خرید مدرن دارید و می‌خواهید از یک درب کشویی بدون فریم استفاده کنید؟ به تردد بالای این مکان فکر کرده‌اید؟ آیا در آنجا چیزهایی مثل چرخ خرید مدام در حرکت هستند؟ شاید بد نباشد در انتخابتان تجدیدنظر کنید. چون درب‌های فریم‌لس در برابر ضربه مقاومت کمتری دارند و ممکن است خیلی سریع از لبه‌ها دچار شکستگی شوند.

اگر برای فضای تراس خانه، یک درب بدون فریم می‌خواهید تعلل نکنید. این درب‌ها بیشترین نور طبیعی را به خانه شما هدیه می‌دهند. به‌علاوه، آن‌ها زیبایی فضا را هم دوچندان می‌کنند. اگر هنوز در انتخاب‌تان دودل هستید و نمی‌دانید کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است با شرکت آتی در "Atidoor.com" تماس بگیرید و این انتخاب سخت را برای خود ساده کنید.

 

نظرات بینندگان