arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۱

سه کشتی دیگر حامل غلات اوکراین به استانبول رسیدند

وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که سه کشتی حامل غلات اوکراین که یکی از آن‌ها به سمت ایرلند خواهد رفت، در تنگه استانبول در ورودی دریای سیاه لنگر انداختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که سه کشتی حامل غلات اوکراین که یکی از آن‌ها به سمت ایرلند خواهد رفت، در تنگه استانبول در ورودی دریای سیاه لنگر انداختند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اولین کشتی (ناوی-استار) با پرچم پاناما که با ۳۳ هزار تن ذرت از اوکراین به سمت ایرلند خواهد رفت، روز جمعه بندر اودسا اوکراین را ترک کرد و به مکان تعیین شده در استانبول رسید و لنگر انداخت.

پس از اینکه این کشتی به استانبول رسید، کشتی دیگری با پرچم مالت که با ۱۳ هزار تن غلات به سمت انگلیس می‌رود، بندر "چورنومورسک" اوکراین را ترک کرد و در شمال استانبول لنگر انداخت.

بعد از آن در شامگاه روز شنبه، کشتی دیگری که از همین بندر حرکت کرده بود و حامل ۱۲ هزار تن ذرت بود، با پرچم ترکیه به استانبول رسید.

انتظار می‌رود که این کشتی‌های غلات پس از بازرسی توسط مرکز هماهنگی مشترک، به راه خود ادامه دهند.

مرکز هماهنگی مشترک در استانبول که پرسنل روسی، اوکراینی، ترکیه‌ای و سازمان ملل عضو آن هستند، پیشتر اعلام کرده بود که دو کشتی در بندر "چورنومورسک" و یک کشتی دیگر در"اودسا" روز جمعه این بنادر را ترک می‌کنند.

ترکیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین ۲۲ ژوئیه سال جاری میلادی توافقی را برای بازگشایی سه بندر اودسا، چرنوگورسک و یوژنی در اوکراین به منظور صادرات غلاتی که ماه‌ها بود به خاطر جنگ کنونی میان کی‌یف و مسکو در آنجا گیر کرده، امضا کردند؛ جنگی که اکنون شش ماه از آغازش می‌گذرد.

نظرات بینندگان