arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۱

'بازیگر خواننده' های کشورمان چه کسانی هستند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی از هنرپیشگان کشورمان از همان ابتدا در کنار پرداختن به رشته بازیگری، علاقه شان را به موسیقی نشان دادند و در برخی موارد از خود آثار ماندگاری نیز به یادگار گذاشتند.

به گزارش انتخاب به نقل از عصر امروز، یکی از اتفاق های رایج هنر کشورمان در سال های اخیر، ورود هنرمندان و ورزشکاران از یک عرصه به عرصه دیگر است، اتفاقی که در این سال های اخیر به وفور شاهد آن بودیم.

از نمونه این تغییرات می توان به ورود بازیگران سینما و تلویزیون به عرصه موسیقی و اجرا، حضور خوانندگان و اهالی موسیقی در فیلم های سینمایی و ورود ورزشکاران به صحنه هنر به خصوص هنر هفتم اشاره کرد.

اما آن موردی که در این روزها و ماه های اخیر بیش از هر چیز دیگر روی می دهد، ورود بازیگران و هنرمندان به عرصه خوانندگی و به اصطلاح ورود به حوزه "بازیگرخوانندگی" است؛

برخی از هنرپیشگان کشورمان از همان ابتدا در کنار پرداختن به رشته بازیگری، علاقه شان را به موسیقی نشان دادند و در برخی موارد از خود آثار ماندگاری نیز به یادگار گذاشتند که به عنوان نمونه می توان از رضا رویگری یکی از قدیمی ترین "بازیگرخواننده" های کشورمان نام برد؛

*رضا رویگری

رضا رویگری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان ازسال 1347 کار حرفه ای خود را در تئاتر آغاز کرد و پس از چند سال فعالیت با بازی در فیلم عقاب‌ها وارد عرصه بازیگری در سینما شد. وی که سابقه بازی در فیلم های کانی مانگا، شیخ مفید، مسافر ری، جوانی، بوتیک، مجنون لیلی، دل شکسته و اخراجی‌ها 3 را دارد، با خواندن سرود "الله الله" یا "ایران، ایران" در همان سال های اول انقلاب نام خود را به عنوان خواننده نیز سر زبان ها آورد.

تاکتون وی دو سی دی از ترانه هایش با نام "آلبوم غوغا" و "ازعشق گفتن" را منتشر کرده و تا چند روز آینده سومین آلبومش به نام "کازابلانکا" را وارد بازار خواهد کرد.

*فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون در سال 1324 در شهری از توابع قم به دنیا آمد. وی پس ازفارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال ١٣٥٣ به تهران بازگشت و در ایران مشغول به فعالیت شد. جالب است که این بازیگر طنز سال های اخیر کشورمان فعالیت خود را با کارهای جدی آغاز کرد؛ بازی در سریال "سربداران" در سال 1363 به عنوان نخستین کار جدی تلویزیونی وی از به یادماندنی ترین مجموعه ها محسوب می شود. اویسی در دهه شصت کارگردانی چند فیلم را برعهده داشت که چندان موفق نبود.

ولایت عشق از دیگر مجموعه هایی است که اویسی در آن نقش آفرینی کرده است؛ بازی در مجموعه های تفنگ سرپر، بدون شرح، باغچه مینو، کمربندها را ببندیم، زیر زمین، دارا و ندا، دست بالای دست و فیلم های سینمایی بانو، دلشدگان، می خواهم زنده بمانم، مومیایی 3، بله برون، انتخاب، مادر زن سلام، کلاهی برای باران، چارچنگولی، شیر و عسل، افراطی ها، داماد خجالتی در کارنامه هنری اویسی دیده می شود.

اویسی که تیتراژ سریال‌هایی چون" ‌باغچه مینو "و" کمربندها را ببندیم " را اجرا کرده است، در سال 1386 با گروه موسیقی "آژیر"درکاخ سعد آباد کنسرت اجرا کرد تا به طور رسمی در این عرصه فعالیت کرده باشد.

*مهران مدیری

یکی دیگر از بازیگران که در عرصه موسیقی نیز عملکرد موفقی داشته، مهران مدیری کارگردان و بازیگر طناز سینمای ایران است. مدیری که در تاریخ 18 دی ماه 1340 از والدینی اراکی در تهران به دنیا آمد کار خود را در سال 1353 با بازی در تئاتر خرگوش به کارگردانی حمید عالمی آغاز کرد. بازی در سریال مشت‌های کوچک در سال 1371 برای اولین بار مدیری را به تلویزیون کشاند.

همچنین از سریال های مطرحی که وی در این سال ها آن حضور داشته است می توان به ساعت خوش، پاورچین، نقطه چین، سریال جایزه بزرگ، شب‌های برره، باغ مظفر، مرد هزارچهره و دوهزارچهره و قهوه تلخ اشاره کرد. فیلم های سینمایی دیدار، توکیو بدون توقف، همیشه پای یک زن در میان است، دایره زنگی، تهران 1500 (انیمیشن) و پل چوبی از دیگر نقش آفرینی های این بازیگر کشورمان محسوب می شود.

مدیری با خواندن دکلمه بر روی اشعار هاتف علیمردانی در سال 1387 وارد عرصه خوانندگی شد؛ خوانندگی تیتراژ فیلم سینمایی همنفس و سریال های مهر وماه، شبهای برره، باغ مظفر از دیگر کارهای این بازیگر سینما و تلویزیون است. خوانندگی تک آهنگ آلبوم "دارکوب "و "سریال قهوه تلخ" از جدیدترین کارهای وی محسوب می شود. آلبوم "آب، باد، خاک، آتش" اثر جدید گروه "دارکوب"که مهران مدیری در آلبوم به خوانندگی پرداخته است.

*رضا عطاران

رضا عطاران کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون کشورمان در20 اردیبهشت سال1347 در مشهد به دنیا آمد. با اینکه او مشهدی است اما اصلیتش به شهر کاخک که یکی از بخشهای گناباد در استان خراسان رضوی است می‌رسد. عطاران کار اصلی خود رادر دهه 1360در تئاتر مشهد شروع کرد و درسال 1373 با مجموعه ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری در کنار بازیگرانی چون رضا شفیعی جم، نصرالله رادش، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی کارهای کمدی خود رادر تلویزیون استارت زد.

از کارهای برجسته تلویزیونی وی می توان به سال خوش، دنیای شیرین، سیب خنده، مجید دلبندم، قطار ابدی، کوچه اقاقیا، خانه به دوش، متهم گریخت، ترش و شیرین و بزنگاه اشاره کرد.کلاه قرمزی و سروناز، ‌هوو، کلاهی برای باران، قرنطینه، خروس جنگی، توفیق اجباری، تسویه حساب، نیش زنبور، از ما بهترون، بعد از ظهر سگی سگی، ورود آقایان ممنوع، هرچی خدا بخواد اخلاقتو خوب کن، اسب حیوان نجیبی است از کارهای به یادماندنی عطاران در سینما محسوب می شود. رضا عطاران به تازگی فیلم خوابم می‌آد را به عنوان اولین فیلم سینمایی بلند کارگردانی کرده است.

این بازیگر طناز کشورمان برای اولین بار با خوانندگی تیتراژ سریال های " کوچه اقاقیا" وارد عرصه موسیقی شد . "متهم گریخت"، "ترش وشیرین" "بزنگاه" و" سه در چهار" از دیگر سریال هایی بود که تیتراژ آن ها را برعهده داشت. همچنین وی در فیلم های سینمایی کلاهی برای باران، خروس جنگی، آقای هفت رنگ، نیش زنبور و سه درجه تب خوانندگی کرده است.

*امین حیایی

بی شک امین حیایی یکی از پرنقش آفرین ترین بازیگران سینمای ایران محسوب می شود به طوری که تاکنون در بیش از 70 فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی نقش آفرینی کرده است. حیایی که متولد 19 خرداد 1349 است کار خود را در سال 1370 با بازیگری در یک تئاتر کودک به کارگردانی ثریا قاسمی آغاز کرد.

این بازیگر نام آشنای سینمای ایران با فیلم "دو همسفر" به کارگردانی اصغر هاشمی در همان سال وارد سینما شد و از فیلم های مطرح سینمایی که وی در آن بازی کرده می توان به گارد ویژه، براده‌های خورشید، بادام‌های تلخ، سیب سرخ حوا، دست‌های آلوده، تکیه بر باد، مانی و ندا، مزاحم، عروس خوش‌قدم، رز زرد، مهمان مامان، کما، نقاب، عروس فراری، شام عروسی، سرود تولد، زن زیادی، مهمان، آکواریوم، چه کسی امیر را کشت؟، شب، زن‌ها فرشته‌اند، دایره زنگی، سن پطرزبورگ، پوپک و مش ماشاالله، زنان ونوسی، مردان مریخی، شیش و بش، سه گانه اخراجی‌ها و قلاده‌های طلا اشاره کرد.

روزگار جوانی، همسایه‌ها، کلاه پهلوی، قلب یخی و ساخت ایران از سریال های مطرح او در سال های اخیر هستند. امین حیایی که پیش از این سابقه فعالیت موسیقایی در گروه «هفت» را داشت، قطعات آلبوم جدید خود را با همکاری برادر همسرش آرش خوش خلق ساخت و تاکنون حدود هفت قطعه از این آلبوم آماده شده و با آماده شدن سه تا چهار قطعه دیگر کار ساخت قطعات آلبوم به پایان می رسد. آهنگ تیتراژ فیلم های" سرود تولد"،"بوی بهشت" از آهنگ های خوانده توسط حیایی است.

*بهرام رادان

بهرام رادان، بازیگر خوش سیمای ایران و فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی متولد 8 اردیبهشت 1358 است.رادان دوره بازیگری اش را در سال 1378 و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس انتخاب شد.

شور عشق، آواز قو، گاوخونی، رز زرد، شمعی در باد، گیلانه، حکم، تقاطع، خون‌بازی، چهارانگشتی، سنتوری، بی‌پولی، کارناوال مرگ، راه آبی ابریشم، تردید، آدم‌کش، پل چوبی از فیلم های برجسته ای است که رادان در آن ها نقش آفرینی کرده است.

این بازیگر سینمای ایران که کوتاه زمانی است به خوانندگی روی آورده است اولین آلبوم خود را با نام«روی دیگر» منتشر کرد. این آلبوم از 12 قطعه تشکیل شده که از این تعداد 9 اثر به زبان فارسی و 3 قطعه دیگر به زبان انگلیسی ضبط شده‌اند. میکس و مسترینگ این آلبوم در استودیویی در کشور ترکیه انجام شده است.

*محمدرضا هدایتی

محمدرضا هدایتی که به خاطر نقش‌های کمدی او در سریال‌های تلویزیونی به مهران مدیری شهرت پیدا کرده است در 24 اردیبهشت 1352 در چابهار استان سیستان و بلوچستان به دنیا آمد. هدایتی از دوران کودکی به تئاتر روی آورد وی در سال 1374 به تهران آمد و در یک انتشارات مشغول به کار شد.

در سال 1377 تئاتر بازی می کرد تا اینکه درسال 1378 اولین همکاری را با مهران مدیری در مجموعه تلویزیونی به نام "ببخشید شما؟" را تجربه کرد. از فعالیت های برجسته او در تلویزیون می توان به لطفا دور نزنیم، رانت‌خوار کوچک، قهر و آشتی، پاورچین، نقطه‌چین، پلاک 14، در چشم باد، شب‌های برره، باغ مظفر، مرد دو هزار چهره و کلاه قرمزی و در سینما مردی از جنس بلور، شام عروسی، بی وفا، کیش و مات، تاکسی نارنجی، دلقک و کلاه قرمزی و بچه ننه اشاره کرد. داماد خوش قدم، فضانوردان و قهوه تلخ نیزسه کار این بازیگر طناز کشورمان در شبکه خانگی است.

او که چند سالی است وارد عرصه خوانندگی شده و تا حد بسیار زیادی در این عرصه موفق بوده در سال 87 آلبوم موسیقی «برگ و باد» را منتشر کرد و قرار است دومین آلبوم موسیقی‌اش با عنوان «ماه می‌خنده» را تا چند روز آینده منتشر کند.

*حامد بهداد

حامد بهداد بازیگر سینمای ایران و خواننده این روزای کشورمان در 26 آبان 1352 در مشهد متولد شد. وی که دارای تحصیلات لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است برای نخستین بار با بازی در فیلم "آخر بازی" به سینمای ایران معرفی شد و در همان سال به عنوان نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر لقب گرفت.

پس از آن بهداد در فیلم های سینمایی مطرحی چون بوتیک، کافه ستاره، روز سوم، دایره زنگی، تسویه حساب، مجنون لیلی، هر شب، تنهایی، دل خون، زندگی باچشمان بسته، محاکمه در خیابان، آدم کش، هفت دقیقه تا پاییز، جرم، سعادت‌آباد، پرتقال خونی و نارنجی پوش نقش آفرینی کرد. وی در این سال ها در مجموعه های تلویزیونی همسفر، سایه آفتاب، یک مشت پر عقاب، آخرین دعوت و سقوط آزاد نیز بازی کرده است.

نخستین بار سال 80 درتیتراژ سریالی تلویزیونی "غریبه" به خوانندگی پرداخت. 6 سال بعد در فیلم "مجنون لیلی" دوباره این کار را تکرار کرد . وی همچنین در آلبوم گروه "دارکوب" در سال 1389حضور یافت وحتی در کنسرتهای این گروه نیز در مقام یک خواننده محلی خوان به روی صحنه رفت. سپس قطعه ای دو صدایی با رضا یزدانی در آلبوم "ساعت 25 شب" نیزاجرا نمود. سال گذشته هم در فیلم "بی تابی بیتا" و بعد از آن نیز در سریال "مثل یک کابوس" به عنوان خواننده و نه بازیگر حضور یافته است. آلبوم "آب، باد، خاک، آتش" اثر جدید گروه "دارکوب"که حامد بهداد در آلبوم به خوانندگی پرداخته است.

*برزو ارجمند

برزو ارجمند زاده پسر انوشیروان ارجمند، بازیگر محبوب سریال های تلویزیونی است که در سال 1354 در مشهدمقدس و در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد. برزو فعالیت حرفه ارا از سال 1379 با بازی در فیلم سفر سرخ خود آغاز کرد و با نقش آفرینی در سریال زیرآسمان شهر به چهره محبوب بینندگان تلویزیونی تبدیل شد.

از مجموعه های به یادماندنی که وی در آن حضور داشته می توان به مجموعه پشت کنکوری ها، فیلم سینمایی روز سوم، سریال صاحبدلان، مجموعه ساعت شنی، فیلم سینمایی محیا، مجموعه مرد دوهزارچهره، فیلم سینمایی طهران، تهران، مجموعه نون و ریحون، فیلم سینمایی از ما بهترون، مجموعه قهوه تلخ، سریال فراموشی و پل چوبی اشاره کرد. همچنین فیلم سینمایی نازنین اولین اثر ارجمند در عرصه کارگردانی است.

برزو ارجمند که چند سالی است کار خوانندگی را شروع کرده قرار است آلبوم «چه بساطی داره دل» را در اواخر تابستان منتشر کند؛ «غریبه آشنا» نام اثر دیگری از این بازیگر سینما و تلویزیون است.

*امیرحسین مدرس

امیرحسین‌ مدرس‌ مجری، خواننده، بازیگر، شاعر و نویسنده ایرانی است متولد 1349است؛ او از سال 1365 در صدا وسیما مشغول به کار است. و از همان سال خیلی‌ جدی‌ به‌ هنرموسیقی پرداخت. وی ابتدا ردیف‌های‌ آوازمقدماتی‌ را گذراند و‌ سپس‌ دوره‌ تکمیلی‌ و عالی‌را نزد مرحوم‌ استاد رضوی‌ سروستانی‌ به‌ پایان‌رساند.

مدرس که سابقه حضور درگروه هفت را دارد، تیتراژ سریالهای تلویزیونی "خوش نشین ها"،"زن بابا"،ترانه مادری"،سریال فرات" را خوانده است. اولین آلبوم خودش رابا نام "ماه نی" منتشر کرد که بازخوانی نوحه های قدیمی و فراموش شده ی ایرانی بود و صدا و اجرای زیبای مدرس واقعا جان دوباره ای به این نوحه ها داد.امیر حسین مدرس آخرین آلبوم خود را با نام "خورشید "با همکاری امین تارخ در سال 1390 را روانه بازار موسیقی کشور کرد.

در گذشته مرحوم خسرو شکیبایی و مرحوم پناهی به همراه پرویز پرستویی و امین تارخ تجربه خواندن دکلمه بر نواهای دیگر خوانندگان را داشته اند.

گفتنی است بازیگران سرشناس دیگری هستند که هر از چند گاهی تک آهنگی را به اجرا گذاشتند که می توان از آن ها سیدشهاب الدین حسینی (تک آهنگ شاهزاده رویا و حضور کوتاه در گروه هفت)، محمدرضافروتن (تک آهنگ در فیلم شب یلدا)، جوادر رضویان، رضا شفیعی جم، عارف لرستانی و... اشاره کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
11
3
از بین اینا فقط و فقط رضا رویگری خوانندس باقیشون به واسطه شهرتشون می خونن که اصلا صداشون هم خوب نیست و خوانندگی رو زیر سوال میبرن.
ناشناس
|
TURKEY
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
3
3
همه مشکلات فرهنگی واجتماعی واقتصادی و....مملکت حل شده فقط این آمار که جزو اساسی ترین معضلات مردم است مانده بود که شکر خدا این هم حل شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
1
5
ایشششششششششش اینم منبع بود ؟!؟!
به نظرم عصر امروز رو در روی عصر ایران باید باشه زودی برگشتم به آغوش انتخاب !!!
نظرات بینندگان