arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۱

جهاد اسلامی: مناطق اشغالی را به مکان غیر قابل سکونت تبدیل می‌کنیم

ابو حمزه سخنگوی شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه فرماندهی جهاد اسلامی در خط مقدم درگیری و جنگ قرار دارد، بیان کرد: با خداوند، ملت و امت خود عهد می‌بندیم که مناطق مجاور غزه از جمله شهرها و مناطق اشغالی را به مکان غیر قابل سکونت بدل خواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سخنگوی شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که این جنبش با خدا عهد بسته است که مناطق اشغالی را به مکان غیر قابل سکونت تبدیل کند.

«ابو حمزه» سخنگوی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که توانمندی موشکی این جنبش، «دشمن احمق» مردم فلسطین را دچار فرسایش می‌کند.

شبکه خبری المنار به نقل از ابوحمزه گزارش داد، توانمندی موشکی که امروز جهاد اسلامی نشان داد، بخش اندکی از چیزی است که «آماده کرده‌ایم. ما [توانمندیهای] بسیار بیشتری داریم که باعث آزار دشمن می‌شود و ملت ما را شادمان می‌کند».

وی تأکید کرد: «ما در سرایا القدس بار دیگر به هر قطره خونی که از ملت مجاهدمان ریخته می‌شود، افتخار می‌کنیم؛ [ملتی] که در نهایت عزت و شرافت، وارد این جنگ شده‌اند».

این مقام جهاد اسلامی خاطر نشان کرد: خون تیسیر الجعبری و خالد منصور دو فرمانده بزرگ و برادران مجاهدشان، در جنگ ما موسوم به وحدت میادین، باعث صلابت ما می‌شود.

ابوحمزه با بیان اینکه فرماندهی جهاد اسلامی در خط مقدم درگیری و جنگ قرار دارد، بیان کرد: با خداوند، ملت و امت خود عهد می‌بندیم که مناطق مجاور غزه از جمله شهرها و مناطق اشغالی را به مکان غیر قابل سکونت بدل خواهیم کرد.

وی از همه نیروهای مقاومت و آزادگان در کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خواست که به این جنگ بپیوندند و تاکید کرد، باید انتفاضه فراگیری برای نابودی دشمن و اخراج آن از فلسطین صورت گیرد.

پیکرهای هشت شهید فلسطینی از جمله «خالد منصور» (ابو راغب) فرمانده منطقه جنوبی «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی صبح امروز (یکشنبه) از زیر خرابه‌های ناشی از حمله دیشب رژیم صهیونیستی به رفح بیرون کشیده شد.

وزارت بهداشت فلسطین هم از افزایش شمار شهدا به ۳۲ نفر از جمله ۶ کودک و افزایش تعداد مجروحان به ۲۱۵ نفر خبر داد.

جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای شهادت شهدای رفح از جمله خالد منصور و دو رزمنده دیگر جهاداسلامی به نام‌های «زیاد احمد المدلل» (فرزند یکی از سران سیاسی جهاد اسلامی) و «رأفت صالح شیخ العید» را تسلیت گفت.

خالد منصور عضو شورای نظامی سرایا القدس و فرمانده منطقه جنوبی در این گروهان‌ها بود که پیش‌تر نیز چند بار از ترور جان سالم به در برده بود.

رژیم صهیونیستی وی را به برنامه‌ریزی و نظارت بر تعدادی از عملیات‌های نظامی نوار غزه متهم کرده است. این رژیم، منصور را از «خطرناک‌ترین افراد تحت تعقیب» می‌دانست و نام وی را در کنار نام فرمانده ارشد سرایا القدس «اکرم العجوری» (که در خارج از غزه زندگی می‌کند) قرار داده بود.

نظرات بینندگان