arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۱

کرملین: هیچ دلیلی برای دیدار پوتین و زلنسکی وجود ندارد

کرملین روز دوشنبه هشت اوت (۱۷ مرداد) اعلام کرد که در حال حاضر دلیلی برای دیدار روسای جمهوری روسیه و اوکراین وجود ندارد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره پیشنهادات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای میانجی‌گری مذاکرات صلح به خبرنگاران گفت که ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی تنها زمانی می‌توانند با یکدیگر دیدار کنند که مذاگره‌کنندگان هر دو طرف، تکالیف خود را انجام دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: کرملین روز دوشنبه هشت اوت (۱۷ مرداد) اعلام کرد که در حال حاضر دلیلی برای دیدار روسای جمهوری روسیه و اوکراین وجود ندارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره پیشنهادات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای میانجی‌گری مذاکرات صلح به خبرنگاران گفت که ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی تنها زمانی می‌توانند با یکدیگر دیدار کنند که مذاگره‌کنندگان هر دو طرف، تکالیف خود را انجام دهند.

مذاکرات بین مسکو و کی‌یف ماه‌ها است که به بن بست رسیده و هر یک از طرفین، دیگری را به‌دلیل عدم پیشرفت مقصر می‌داند.


پسکوف تصریح کرد: «هیات اوکراینی از مذاکرات خارج شده است و اکنون هیچ مذاکره‌ای وجود ندارد.»

وی تاکید کرد: «بنابراین ملاقات پوتین و زلنسکی تنها پس از انجام تمام تکالیف از سوی هیات‌های مذاکره‌کننده امکان‌پذیر است. این موضوع [مذاکره] برقرار نیست بنابراین پیش‌نیاز لازم برای این دیدار وجود ندارد.»

مدودف: هدف آن‌ها یکی است، نابود کردن روسیه
همزمان دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه و یکی از نزدیک‌ترین متحدان ولادیمیر پوتین روز دوشنبه هشدار داد که غرب برنامه‌ای بلند مدت برای نابودی روسیه دارد.

وی که هم اکنون معاون شورای امنیت روسیه است افزود: «روسیه در حال انجام یک عملیات ویژه نظامی در اوکراین است و طبق شرایط خودمان، به صلح دست پیدا می‌کنیم.»


مدودف جنگ سال ۲۰۰۸ در گرجستان، گسترش ناتو و جنگ اوکراین را بخشی از تلاش‌های ایالات متحده و متحدانش برای نابودی روسیه توصیف کرد.

وی گفت: «هدف [آن‌ها] یکی است: نابود کردن روسیه.»

نظرات بینندگان