arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۱

یک مقام ارشد وزارت خارجه: مورا امروز ایده‌هایی را مطرح کرد که پاسخ آن نیازمند بررسی جامع است

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه بیان کرد: با توجه به مباحث صورت گرفته طی سه روز گذشته، امروز انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها چند ایده در مورد برخی موضوعات باقی‌مانده به طرف‌ها ارائه داد. ما به محض دریافت این ایده‌ها، پاسخ و ملاحظات اولیه خود را به وی منتقل کردیم، اما طبیعتا این موارد نیازمند بررسی جامع این و ما نظرات و ملاحظات تکمیلی خود را به هماهنگ‌کننده و سایر طرف‌ها منتقل خواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یک مقام ارشد وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) ۱۷ مرداد ماه به تشریح این دور از مذاکرات احیای برجام در وین پرداخت.

وی گفت: در ۴ روز گذشته مذاکرات فشرده‌ای در خصوص چند موضوع باقی‌مانده برای اطمینان از تامین ملاحظات و‌ نگرانی‌های کشورمان برگزار شد. در جریان این گفتگوها ما مواضع خود را با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشتیم و در برخی موضوعات نیز پیشرفت‌های نسبی حاصل شد.

این مقام وزارت خارجه بیان کرد: با توجه به مباحث صورت گرفته طی سه روز گذشته، امروز انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها چند ایده در مورد برخی موضوعات باقی‌مانده به طرف‌ها ارائه داد. ما به محض دریافت این ایده‌ها، پاسخ و ملاحظات اولیه خود را به وی منتقل کردیم، اما طبیعتا این موارد نیازمند بررسی جامع این و ما نظرات و ملاحظات تکمیلی خود را به هماهنگ‌کننده و سایر طرف‌ها منتقل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بدون تردید اصل اساسی برای ما حراست از حقوق و تأمین منافع ملت ایران است.

این مقام خاطرنشان کرد: احقاق این حقوق و تامین منافع و تضمین اجرای پایدار تعهدات طرف مقابل و جلوگیری از تکرار رفتارهای غیرقانونی آمریکا دغدغه جدی تیم مذاکره‌کننده است.

نظرات بینندگان