arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

فاطمه هاشمی: با اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت، تولد بیماران تالاسمی افزایش داشته

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص گفت: از زمان اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت، تولد بیماران تالاسمی افزایش داشته است. افزایش نجومی قیمت دارو‌های بیماران ام اس، دیالیزی، پیوند کلیه، تالاسمی و سرطان، وضعیت را برای این بیماران بسیار بد کرده و طرح جدید دارویار هم دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فاطمه هاشمی: با اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت، تولد بیماران تالاسمی افزایش داشته

هم‌میهن: رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص گفت: بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت، مرگ و میر بیماران دیالیزی طی دو سال گذشته، خیلی بالا بوده، البته می‌گویند به دلیل کرونا بوده، ولی من قبول ندارم که فقط به این دلیل بوده باشد. بلکه مسائلی، چون کمبود امکانات و تجهیزات هم تاثیر داشته است.

هاشمی افزود: هزینه هر کلیه پیوندی به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است. ما معمولا سالانه ۱۰۰ دستگاه دیالیز خریداری و رایگان در کشور توزیع می‌کردیم، اما متاسفانه امسال و سال گذشته، نتوانستیم بیش از ۱۵ دستگاه خریداری کنیم و از این بابت واقعا نگرانیم.

 

او گفت: از زمان اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت، تولد بیماران تالاسمی افزایش داشته است. افزایش نجومی قیمت دارو‌های بیماران ام اس، دیالیزی، پیوند کلیه، تالاسمی و سرطان، وضعیت را برای این بیماران بسیار بد کرده و طرح جدید دارویار هم دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند. سهم بیماران ام اس برای یکی از دارو‌ها در سال ١۴٠٠، ٨۵۶ هزار تومان بوده که امسال سهم شان از پرداختی این دارو به ۸ میلیون و ۵۵۴ هزار تومان رسیده است.

نظرات بینندگان