arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

نماینده مجلس: تقسیم کرمانشاه به ۲ استان کذب است

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه در مجلس موضوع تقسیم استان کرمانشاه به دو استان را تکذیب کرد. او گفت: افرادی بدون تحقیق از روند جداسازی و موانع قانونی بر سر راه این اتفاق، اقدام به نشر آن کرده‌اند که متاسفانه باعث تشویش اذهان عمومی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس موضوع تقسیم استان کرمانشاه به دو استان را تکذیب کرد.

محمد رشیدی با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، خبرنگاران را مهمترین عامل برای مطالبه‌گری و احقاق حقوق مردم دانست و گفت: مهمترین وظیفه خبرنگاران، تلطیف فضای کشور و مقابله با شایعات بی‌اساس است و طبق دستور مقام معظم رهبری باید در جهت تبیین خدمات نظام به مردم کوشا باشند.

نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به اینکه اخیرا شایعاتی در فضای مجازی در حال انتشار است که کاملا کذب و در جهت اهداف خاصی منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: در بودجه امسال حدود ۳۳۰۰ میلیارد تومان به استان کرمانشاه اختصاص یافته که در مقایسه با استان‌های همجوار رقم قابل توجهی است.

وی بودجه کرمانشاه را حدود ۳۰ درصد بیشتر از استان همدان دانست.

رشیدی با اعلام اینکه طبق جداول موجود در سازمان برنامه و بودجه این امر قابل اثبات است، گفت: امکان هیچگونه دستکاری در اعتبارات اختصاص یافته به استانها وجود ندارد، زیرا سازمان برنامه و بودجه به‌دقت ناظر بر این امر است.

رشیدی همچنین با اعلام اینکه شایعه انتقال شرکت نفت و گاز غرب به استان ایلام کاملا کذب است و دولت هیچ تصمیمی در جهت انتقال این شرکت نگرفته است، خاطرنشان‌کرد: انتقال این شرکت به ایلام قابل اجرا نیست و هیچ شرکت جدیدی در ایلام طبق قانون سازمان برنامه و بودجه نمی‌تواند تاسیس شود.

رشیدی شایعه دیگر را تقسیم استان کرمانشاه به دو استان عنوان کرد و گفت: افرادی بدون تحقیق از روند جداسازی و موانع قانونی بر سر راه این اتفاق، اقدام به نشر آن کرده‌اند که متاسفانه باعث تشویش اذهان عمومی شده است.

رشیدی گفت: جغرافیای طبیعی که شامل رشته کوه‌ها، رود و رودخانه ها و تمامی موانع طبیعی که در استان کرمانشاه واقع شده و عوامل انسانی که بر اساس آن تعداد افراد، دین و مذهب آنها و مسائلی از این دست سنجیده می شود، هیچگاه این اجازه را نمی‌دهد که استان به دو بخش تفکیکی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌اینکه وظیفه نمایندگان، قانونگذاری و پیگیری مصوبات مجلس از طریق مدیران ملی و استانی است، تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای با اهداف نامشخص تصمیم دارند مردم را از خدمتگذاران خود ناامید کنند و شائبه‌هایی مبنی بر اختلاف بین نمایندگان مطرح کنند که متاسفانه هیچ عاقبتی جز متضرر شدن مردم در پی ندارد.

نظرات بینندگان