arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

قول رئیس سازمان تامین اجتماعی برای افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان از ماه آینده

علی اصغر عنابستانی رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق با قانون تامین اجتماعی تعیین تکلیف می‌شوند و هیچ ابهامی نیز در این زمینه وجود ندارد کما اینکه رییس سازمان تامین اجتماعی در نشست هفته گذشته کمیسیون اجتماعی قول داد که تا ماه آینده افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به همراه مبلغ ۵۵۰ هزار تومان اجرا خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: عنابستانی گفت: دولت افزایش حقوق بازنشستگان را به سازمان تامین اجتماعی محول کرده و رئیس این سازمان هم قول داده افزایش ۳۸ درصدی را اجرا خواهد کرد.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد نتیجه بررسی‌های صورت گرفته برای اعمال افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که برخی معتقدند مسکوت مانده است، گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نباید مسکوت گذاشته شود و مجلس به عنوان قوه نظارتی از حق مردم کوتاه نمی‌آید بنابراین قانون در این زمینه باید به طور دقیق اجرا شود.

علی اصغر عنابستانی ادامه داد: آنچه مسلم است مصوبه‌ای در شورای عالی کار برای افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب رسیده و بعد به دولت ارسال شده است که نظر مخالف یا موافق خود را اعلام کند اما هیات دولت این مصوبه را تغییر داده که خلاف قانون است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: بر اساس قانون تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان باید متناسب با تورم صورت بگیرد و رقم ۱۰ درصدی که در نظر گرفته شده بود متناسب با تورم تشخیص داده نشد و توسط هیات تطبیق با مقررات بررسی شده و این مغایرت اعلام شد و دولت نیز موظف است آن را اجرا کند.

دولت تعیین تکلیف پیرامون افزایش حقوق بازنشستگان را به سازمان تامین اجتماعی محول کرده است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: حسب اعلام تامین اجتماعی، دولت تعیین تکلیف پیرامون این موضوع را به این سازمان محول کرده است و تامین اجتماعی نیز باید بر اساس قانون خود، نسبت به این مصوبه تصمیم بگیرد و به آن عمل کند.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق با قانون تامین اجتماعی تعیین تکلیف می‌شوند و هیچ ابهامی نیز در این زمینه وجود ندارد کما اینکه رییس سازمان تامین اجتماعی در نشست هفته گذشته کمیسیون اجتماعی قول داد که تا ماه آینده افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به همراه مبلغ ۵۵۰ هزار تومان اجرا خواهند کرد.

نظرات بینندگان