arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

بازداشت زورگیران طلای زنان/ کشف دستگاه جعل اسکناس از مخفیگاه یک سارق

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو مرد که اقدام به زورگیری طلا و جواهرات زنان کرده بودند، خبرداد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایسنا: رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو مرد که اقدام به زورگیری طلا و جواهرات زنان کرده بودند، خبرداد.
 
 سرهنگ سید قاسم موسوی‌فر دراین‌باره گفت:‌ در پی وقوع چندین فقره زورگیری از بانوان و سرقت طلا و جواهرات آنان رسیدگی به موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت و در همین راستا نیز ماموران از شکات برای انجام تحقیقات تکمیلی دعوت به عمل آوردند. در همین راستا نیز مالباختگان در اظهاراتی مشابه مدعی شدند که راکب و ترک‌نشین یک دستگاه موتورسیکلت آبی رنگ سرقت‌ها را انجام داده‌اند.
 
وی ادامه داد: در بررسی صحنه‌ها و محل‌های وقوع جرم و نیز انجام رصدهای اطلاعاتی، هویت و مخفیگاه یکی از سارقان حرفه‌ای شناسایی شده و ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و اخذ مجوزهای لازم متهم در مخفیگاهش دستگیر کردند. همچنین ماموران در بررسی از این مکان یک رشته دستبند و یک رشته گردنبند مسروقه را نیز کشف و ضبط کردند.
 
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: متهم که با مشاهده ادله و شواهد چاره‌ای جز پذیرش جرم خود نداشت، در جریان بازجویی‌های انجام شده به   زورگیری از هشت مالباخته با همکاری همدستش اعتراف کرد. در ادامه نیز همدست این فرد مورد شناسایی قرار گرفته و در عملیاتی بازداشت شد، از این فرد نیز یک قبضه قمه کشف شد.  
 
سرقت ۲۰۰۰ تی‌شرت
وی همچنین از بازداشت سه نفر که با موتورسیکلت‌سرقتی اقدام به سرقت ۲۰۰۰ تی‌شرت از کارگاهی در محدوده خیابان خاوران کرده بودند، خبر داد و گفت:‌ در تاریخ یازدهم فروردین‌ماه امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت از کارگاه تولیدی پوشاک در محدوده خیابان خاوران در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت و بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که سه سارق با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و شکستن قفل در کارگاه وارد کارگاه شده و اقدام به سرقت ۲۰۰۰ تی‌شرت  از محل کرده و متواری شده‌اند.
 
موسوی‌فر با بیان اینکه ماموران پلیس با انجام تحقیقات هویت و مخفیگاه یکی از سارقان را مورد شناسایی قرار دادند، گفت:‌ در ادامه و پس از هماهنگی با مقام قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از این محل دستگیری وی، علاوه بر تعدادی تی‌شرت، یک دستگاه جعل اسکناس ۵۰ هزار تومانی نیز کشف شد.
 
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: متهم پس از انتقال به پایگاه ششم این پلیس به فروش سایر تی‌شرت ها به مالخری اعتراف کرد. همچنین با تلاش کارآگاهان هر دو سارق دیگر این پرونده و مالخر اموال مسروقه نیز در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند. سایر تی‌شرت‌ها نیز از مخفیگاه مالخر دستگیر شده، کشف و ضبط شد.  
 
به گفته وی، برای متهمان دستگیر شده در هر دو ماموریت، پرونده‌های جداگانه‌ای تشکیل شده و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.
نظرات بینندگان