arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

پارلمان لتونی، روسیه را «کشور حامی تروریسم» نامید

پارلمان لتونی امروز (پنجشنبه) تصمیم گرفت روسیه را به عنوان "کشوری که از تروریسم حمایت می‌کند" تعیین کند. مقام‌های لتونی پیشتر ابراز نگرانی کردند که شاید بعد از حمله به اوکراین اتفاق مشابهی برای کشورشان رخ دهد. مقام‌های نظامی لتونی از کمبود شدید نیرو سخن می‌گویند و برنامه‌هایی برای خدمت نظامی اجباری در نظر دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: پارلمان لتونی امروز (پنجشنبه) تصمیم گرفت روسیه را به عنوان "کشوری که از تروریسم حمایت می‌کند" تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پارلمان لتونی طرحی را به تصویب رساند که در آن "روسیه به عنوان کشوری که از تروریسم حمایت می‌کند" و اقدامات مسکو علیه مردم اوکراین به عنوان "تروریسم" تعیین می‌شود.

به دنبال حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، فشارها بر کرملین افزایش یافته است. کشورهای غربی موجی از تحریم‌ها را علیه مسکو و مقام‌های ارشد آن اعمال کرده‌اند.

مقام‌های لتونی پیشتر ابراز نگرانی کردند که شاید بعد از اوکراین اتفاق مشابهی برای کشورشان رخ دهد. مقام‌های نظامی لتونی از کمبود شدید نیرو سخن می‌گویند و برنامه‌هایی برای خدمت نظامی اجباری در نظر دارند. این اقدام پارلمان لتونی به دنبال سفر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به این کشور بالتیک و دادن وعده حمایت از این متحد عضو ناتو انجام شد.

لتونی که هم‌مرز روسیه است، می‌گوید که ارتش آن به اندازه کافی برای مقابله با این همسایه‌اش بزرگ نیست و از همین روست که در نظر دارد برنامه خدمت سربازی اجباری را به جریان بیندازد.

نظرات بینندگان