arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

یک مرد مسلح پس از تلاش برای ورود به ساختمان اف‌بی‌آی کشته شد

یک مرد مسلح ۴۲ ساله که روز پنج‌شنبه ۱۱ اوت تلاش داشت وارد یکی از دفاتر پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی در ایالت اوهایو شود به ضرب گلوله نیرو‌های امنیتی کشته شد. اگرچه انگیزه این حمله هنوز مشخص نیست، اما اف‌بی‌آی در روز‌های گذشته به دلیل بازرسی از منزل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا به شدت از سوی محافل راست افراطی که طرفدار او هستند هدف «حمله‌های لفظی و تهدید‌های انتقام‌جویانه» قرار داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: یک مرد مسلح ۴۲ ساله که روز پنج‌شنبه ۱۱ اوت تلاش داشت وارد یکی از دفاتر پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی در ایالت اوهایو شود به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.

اگرچه انگیزه این حمله هنوز مشخص نیست اما اف‌بی‌آی در روز‌های گذشته به دلیل بازرسی از منزل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا به شدت از سوی محافل راست افراطی که طرفدار او هستند هدف «حمله‌های لفظی و تهدید‌های انتقام‌جویانه» قرار داشته است.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که ماموران اف‌بی‌آی در این «بازرسی غافلگیرانه» به دنبال اسناد طبقه‌بندی‌ شده‌‌ای بودند که احتمال می‌رود آقای ترامپ در پایان ریاست جمهوری از کاخ سفید خارج کرده باشد.


شبکه «ان‌بی‌سی» اعلام کرده است که مظنون حمله به ساختمان اف‌بی‌آی در جریان یورش به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ حضور داشته است.

پلیس فدرال آمریکا در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که یک مرد مسلح بامداد پنج‌شنبه به وقت محلی تلاش کرد که به یکی از دفاتر اف‌بی‌آی در شهر سینسیناتی اوهایو وارد شود اما او پس از فعال شدن آژیر خطر با استفاده از یک خودرو از صحنه متواری شد.

به گزارش رسانه‌های محلی، فرد مظنون جلیقه ضد گلوله به‌تن داشته است و بعد از تقیب و گریز، میان او و نیروهای امنیتی تبادل آتش شد.

به گفته سخنگوی پلیس، نیروهای امنیتی ابتدا تلاش کردند با مظنون حمله به ساختمان اف‌بی‌آی وارد مذاکره شوند تا تسلیم شود اما پس از آنکه او دست به اسلحه برد پلیس اقدام به تیراندازی کرد.

نظرات بینندگان