arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

ارتش انگلیس: در حمله به پایگاه کریمه ۸ جنگنده روسی نابود شد

بعد از اذعان مقامات اوکراینی به حمله نیرو‌های ویژه این کشور به پایگاه هوایی روسیه در شبه‌جزیره کریمه، لندن نیز جزئیاتی از خسارات روس‌ها در این حادثه را فاش کرد. این نهاد نظامی با بیان اینکه ابر‌های قارچی انفجار قطع به یقین ناشی از انفجار حداکثر چهار انبار مهمات بدون پوشش بوده، مدعی شد: «حداقل پنج فروند جنگنده بمب‌افکن سوخو-۲۴ فِنسِر و سه فروند جنگنده چند منظوره سوخو-۳۰ فِلَنکِر در این انفجار‌ها تقریباً نابود شده یا آسیب جدی دیده‌اند».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: بعد از اذعان مقامات اوکراینی به حمله نیروهای ویژه این کشور به پایگاه هوایی روسیه در شبه‌جزیره کریمه، لندن نیز جزئیاتی از خسارات روس‌ها در این حادثه را فاش کرد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) گفت: «در نهم آگوست ۲۰۲۲، انفجارهایی در فرودگاه نظامی ساکی در غرب کریمه، که توسط روسیه اداره می‌شود، رخ داد. علت اصلی انفجارها نامشخص است، اما ابرهای قارچی بزرگی در ویدئوی شاهدان قابل مشاهده است».

این نهاد نظامی با بیان اینکه ابرهای قارچی انفجار قطع به یقین ناشی از انفجار حداکثر چهار انبار مهمات بدون پوشش بوده، مدعی شد: «حداقل پنج فروند جنگنده بمب‌افکن سوخو-۲۴ فِنسِر و سه فروند جنگنده چند منظوره سوخو-۳۰ فِلَنکِر در این انفجارها تقریباً نابود شده یا آسیب جدی دیده‌اند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه آمده است: «منطقه اعزام در مرکز پایگاه هوایی ساکی آسیب جدی دیده است، اما فرودگاه احتمالاً قابل استفاده است. از دست‌دادن ۸ فروند جنگنده نشان دهنده نسبت ناچیزی از کل ناوگان هواپیماهایی است که روسیه برای پشتیبانی از جنگ در اختیار دارد».

ارتش انگلیس ادعا کرد: «با این حال، پایگاه ساکی در درجه اول به عنوان پایگاهی برای هواپیماهای ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه استفاده می‌شد. اکنون توانایی هوانوردی دریایی ناوگان به طور قابل توجهی کاهش یافته است».

در پایان این بیانیه آمده است: «این حادثه احتمالاً ارتش روسیه را بر آن خواهد داشت تا در شناخت تهدیدها علیه خود تجدید نظر کند. کریمه احتمالا به عنوان یک منطقه امن در پشت خط مقدم دیده شده است».

روز چهارشنبه یک مقام اوکراینی بدون فاش کردن جزئیات حمله به پایگاه هوایی روسیه در کریمه، گفته بود این حمله توسط یگان‌های ویژه ارتش اوکراین انجام شده است.

نظرات بینندگان