arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

رئیس سازمان مدیریت بحران: در سیل اخیر برخی مردم را با هدایت اجباری از خانه‌هایشان خارج کردیم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه از ۴۲ مورد سوانح طبیعی در جهان ۲۱ مورد در ایران رخ می‌دهد که شامل سیل، آتش سوزی زلزله و رانش زمین است، گفت: در برخی استان‌ها مردم با هدایت اجباری از خانه‌های خود خارج شدند که اگر این اقدامات انجام نمی‌شد تلفات بسیار بالاتری در سیل اخیر اتفاق می‌افتاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: محمدحسن نامی گفت: مقامات استان‌های کشور از مردم درخواست تخلیه کردند اما خود مردم بازهم به مناطق پرخطر و مسیل‌ها وارد می‌شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه از ۴۲ مورد سوانح طبیعی در جهان ۲۱ مورد در ایران رخ می‌دهد که شامل سیل، آتش سوزی زلزله و رانش زمین است، گفت: متاسفانه در سیل اخیر در چندین مسیر رودخانه کشور خانه ساخته بودند و سطح رودخانه از خانه پوشانده شده بود.

محمد حسن نامی در ادامه به تمهیدات این سازمان برای جلوگیری از تلفات احتمالی آن اشاره کرد و گفت: فقط در یکی از استان‌ها ۷.۵ میلیون پیامک هشدار سیل فرستاده شد و علاوه بر این مقامات استان‌های کشور از مردم درخواست تخلیه کردند، اما خود مردم بازهم به مناطق پرخطر و مسیل‌ها وارد می‌شدند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، در برخی استان‌ها مردم با هدایت اجباری از خانه‌های خود خارج شدند که اگر این اقدامات انجام نمی‌شد تلفات بسیار بالاتری در سیل اخیر اتفاق می‌افتاد.

محمد حسن نامی در پایان به بخشی از برنامه‌های این سازمان برای جلوگیری از وقوع سیل‌های ویرانگر اشاره داشت و گفت: برنامه داریم تا برای ۹۳ میلیون هکتار اراضی بیابانی کشور بحث آبخیز و آبخوانداری را انجام دهیم که در این رابطه استان چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت انتخاب شده است.

نظرات بینندگان