arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

مارک کیوبن، میلیاردر آمریکایی: خرید زمین در متاورس احمقانه‌ترین کار ممکن است

همانطور که اخیرا در گزارشی از ریزش ۸۰ درصدی قیمت زمین‌های متاورس خبر داده شده بود، حالا «مارک کیوبن»، کارآفرین و سرمایه‌دار میلیاردر آمریکایی می‌گوید خرید املاک مجازی «احمقانه‌ترین کار ممکن» است و تبلیغات و هیاهوی پیرامون متاورس هر روز کمرنگ‌تر می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همانطور که اخیرا در گزارشی از ریزش 80 درصدی قیمت زمین‌های متاورس خبر داده شده بود، حالا «مارک کیوبن»، کارآفرین و سرمایه‌دار میلیاردر آمریکایی می‌گوید خرید املاک مجازی «احمقانه‌ترین کار ممکن» است و تبلیغات و هیاهوی پیرامون متاورس هر روز کمرنگ‌تر می‌شود.

کیوبن اخیرا با کانال یوتیوب Altcoin Daily در مورد موضوعات مختلفی از جمله امکان پذیری خرید ملک مجازی در متاورس صحبت کرد. او در بخشی از سخنان خود گفت:

«بدترین قسمت ماجرا این است که مردم در این مکان‌ها املاک خریداری می‌کند. این احمقانه‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد.»

خرید زمین مجازی در متاورس

سندباکس (Sandbox) و دیسنترالند (Decentraland) از جمله پلتفرم‌های شناخته‌شده‌ای هستند که قطعه‌ها و زمین‌های دیجیتالی را به کاربران می‌فروشند و سپس می‌توان آن‌ها را با دیگران خرید و فروش (یا اجاره) کرد و حتی از این مکان‌های دیجیتال برای فروش محصولات مجازی استفاده کرد.

با این حال، فقط برخی صنعت‌های خاص به خرید آن‌ها روی می‌آورند. در همین رابطه، «جنین یوریو»، مدیرعامل شرکت املاک و مستغلات متاور‌س Republic Realm در ماه ژانویه گفته بود:

«زمین مجازی بیشتر برای سرمایه‌گذاری برندهایی مانند آدیداس و نایکی مناسب است که به دنبال ایجاد تجربیات اجتماعی هستند.»

در گزارش‌های قبلی درباره این دو شرکت گفته بودیم که آدیداس سال گذشته قطعه زمینی مجازی در سندباکس خریداری کرده بود و نایکی هم با کفش‌های مجازی و تصاحب شرکت RTFKT علاقه خود به حضور در متاورس را نشان داده بودند.

مفهوم متاور‌س از زمان ری‌برند بزرگ شرکت فیسبوک و تغییر نام آن به متا توسط مارک زاکربرگ، مورد توجه شرکت‌ها و کاربران جدید قرار گرفت. از آن زمان تاکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک سراسر جهان، برنامه‌های خود برای حضور در فضا متاورس را اعلام کرده‌اند.

با این حال، همزمان با سقوط بازار کریپتو و NFT، متاور‌س نیز با افت قابل‌توجهی روبرو شده است. به عنوان مثال، اخیرا گفته شده بود که استخدام‌های در این زمینه با کاهش بسیار زیادی مواجه شده و شرکت‌ها برنامه‌های متاورسی خود را کاهش داده‌اند.

منبع: دیجیاتو

نظرات بینندگان