arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

سلمان رشدی در نیویورک با چاقو مورد حمله قرار گرفت / ضارب دستگیر شد / پلیس: سلمان رشدی از ناحیه گردن چاقو خورده / فرماندار نیویورک: او زنده است / هادی مطر، ۲۴ ساله از نیوجرسی، ضارب رشدی

آسوشیتدپرس روز جمعه گزارش داد که سلمان رشدی، نویسنده کتاب "آیات شیطانی" هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک را داشت، مورد حمله قرار گرفت. به گفته این شاهدان، رشدی پس از حمله به روی زمین افتاده و مهاجم دستگیر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نویسنده کتاب "آیات شیطانی" در نیویورک با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش «انتخاب»؛ آسوشیتدپرس روز جمعه گزارش داد که سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی هندی تبار هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک را داشت، مورد حمله قرار گرفت.

شاهدان عینی به آسوشیتدپرس گفتند زمانی که رشدی در حال معرفی شدن بود، مردی به سوی وی رفت و او با مشت یا چاقو مورد حمله قرار داد.

به گفته این شاهدان، رشدی پس از حمله به روی زمین افتاده و مهاجم دستگیر شده است.

پلیس: از ناحیه گردن چاقو خورده؛ وضعیت جسمی او «نامشخص» است

 از شدت جراحت سلمان رشدی و حال جسمی او پس از این حمله هنوز گزارش چندانی منتشر نشده است. پلیس نیویورک اعلام کرده که سلمان رشدی از ناحیه گردن چاقو خورده و با آمبولانس هوایی به بیمارستان منتقل شده است. به گفته پلیس وضعیت جسمی سلمان رشدی پس از این حمله «نامشخص» است.

فرماندار نیویورک: سلمان رشدی زنده است

فرماندار نیویورک در کنفرانسی خبری گفت که سلمان رشدی هنوز زنده است.

وی گفت: برای ما دردناک است که بگوییم رشدی ساعاتی پیش در غرب نیویورک هدف حمله قرار گرفته است.

کتی هوچال گفت که آقای رشدی به سرعت با هلی‌کوپتر به بیمارستان منتقل شده است. وی همچنین اعلام کرد که یک افسر پلیس ایالت نیویورک موفق به نجات جان سلمان رشدی شده است. 

خبرنگار آسوشتیدپرس: مهاجم ۱۰ تا ۱۵ بار به او مشت یا چاقو زد؛ این حمله حدود ۲۰ ثانیه طول کشید

بنا به اعلام پلیس فرد مظنون به حمله به سلمان رشدی بازداشت شده است. خبرنگار آسوشتیدپرس که شاهد حمله به سلمان رشدی بود گفته است که مرد مهاجم بر روی صحنه محل سخنرانی به سوی این نویسنده هجوم برد و ۱۰ تا ۱۵ بار به او مشت یا چاقو زد. شاهدان عینی گفته‌اند که این حمله حدود ۲۰ ثانیه طول کشید. 

یک شاهد عینی دیگر به آسوشیتدپرس گفت که سلمان رشدی «بین شش تا هشت بار» با چاقو مورد حمله قرار گرفت.

جزئیاتی درمورد مهاجم

پلیس ایالت نیویورک در یک نشست خبری بعد از ظهر روز جمعه اعلام کرد، عامل حمله به سلمان رشدی فردی به نام هادی مطر، ۲۴ ساله، اهل فیرویو، در ایالت نیوجرسی است.

به گفته پلیس هادی مطر متهم است که حداقل دو بار با چاقو به شکم و گردن سلمان رشدی ضربه زده است.

پلیس گفت که هادی مطر با مجوز و بلیت وارد محوطه سخنرانی سلمان رشدی در موسسه‌ای در شاوتاکوا شده است . یک کوله پشتی متعلق به به فرد مظنون در این محل کشف شد.

مقامات می‌گویند ورود به این برنامه برای عموم آزاد بوده و همگان می توانسته‌اند با خرید در این مراسم شرکت کنند.

سلمان رشدی تحت عمل جراحی قرار گرفت

خبرگزاری رویترز درباره سلمان رشدی نوشت که او تحت عمل جراحی قرار دارد. رسانه‌ها نوشته‌اند از وضعیت او اطلاعات بیشتری در دست نیست.

 لحظه حمله به سلمان رشدی:

ویدیویی جدید از لحظه حمله به سلمان رشدی:
انتقال سلمان رشدی با بالگرد به بیمارستان:
نظرات بینندگان