arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

عضو شورای عالی کار: دولت مصوبه حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران را هنوز ابلاغ نکرده است

هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت کارگران منتظر ابلاغ مصوبه ۶۵۰ هزار تومانی حق مسکن خود از سوی دولت هستند. او گفت: این مصوبه طبق مصوبه شورای‌عالی کار باید از فروردین ماه اجرا شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت کارگران منتظر ابلاغ مصوبه ۶۵۰ هزار تومانی حق مسکن خود از سوی دولت هستند.

هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران گفت: این مصوبه طبق مصوبه شورای‌عالی کار باید از فروردین ماه اجرا شود. دولت به‌زودی باید مصوبه جدید را ابلاغ کند، پس از ابلاغ کارفرمایان باید عقب‌ماندگی مزدی را به کارگران بپردازند.

ابوی گفت: نامه رئیس مجلس تنها عمل به وظیفه قوه مقننه در زمینه نظارت بر اجرای قانون بود. دولت باید به‌زودی اجرای مصوبه ۶۵۰ هزارتومانی را ابلاغ کند. هر زمان این مصوبه ابلاغ شود مابه تفاوت آن باید از فروردین به کارگران پرداخت شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: این مصوبه هنوز اجرا نشده است. اما کارگران منتظر ابلاغ از سوی دولت هستند. در شرایط فعلی که کارگران با مشکلات متعدد روربرو هستند. حق مسکن ۶۵۰ هزارتومانی هیچ سهمی ندارد.

وی ادامه داد: وقتی از مصوبه صحبت می‌کنیم یعنی به تصویب سه جانبه شرکای اجتماعی رسیده است. شورای عالی کار سه جانبه و قانونی رقم دستمزد را تعیین می‌کند که حق مسکن جزئی از آن است و لذا ارسال مصوبه به هیات وزیران صرفا از این منظر است که دولت مطلع شود و اگر آن را دارای اشکال ببیند به شورا برگرداند تا اصلاح شود نه آنکه در هیات وزیران رقم دیگری تصویب شود و چنین چیزی طی این سال‌ها مشاهده نشده بود. در حال حاضر منتظر ابلاغ مصوبه هستند.

نظرات بینندگان