arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۱

پیگیری استیضاح وزیر کار پس از تعطیلات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با تصویب اعتبارنامه احمد توکلی در صحن علنی مجلس، استیضاح‌کنندگان عبدالرضا شیخ‌اسلامی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، خواهان پیگیری مجدد این موضوع شده‌اند.

حسین دهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار قانون با اعلام این مطلب، تاکید کرد: برای به جریان انداختن دوباره استیضاح کنندگان وزیر کار منتظر تصویب اعتبارنامه احمد توکلی بودیم که با توجه به اینکه هفته گذشته این منتخب تهران،‌ رسما نماینده شد، استیضاح شیخ‌الاسلامی را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم آبادان تصریح کرد: بعد از تصویب اعتبارنامه توکلی، بحث‌هایی برای استیضاح صورت گرفت که بعد از تعطیلات مجلس، به طور جدی این مباحث را دنبال خواهیم کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، با بیان اینکه دلیل استیضاح شیخ‌السلامی، انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی است، افزود: البته در این بین نیز قرار است رای دیوان عدالت اداری کل کشور در خصوص ادامه کار مرتضوی ارائه شود، اگر رای به برکناری او از سازمان تامین اجتماعی باشد، پیگیری استیضاح لازم نیست.

وی با تاکید بر اینکه از رای دیوان عدالت اطلاعی ندارد، اظهار داشت: اگر رای دیوان به نفع مرتضوی باشد،‌ مجلس با جدیت تمام وزیر را استیضاح خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در 27 اسفند ماه سال گذشته، هنگامی که سعید مرتضوی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تأمین اجتماعی کشور معرفی شد، کلید خورد.

انتصاب مرتضوی در حالی صورت گرفت که وی به عنوان یکی از متهمان پرونده کهریزک، تفهیم اتهام هم شده بود به همین دلیل نمایندگان برای عزل او از این سمت دست به استیضاح شیخ‌السلامی زدند. این طرح البته پس از برگزاری چند جلسه و رایزنی بین استیضاح کنندگان و مرتضوی با این قید که رئیس سازمان تامین اجتماعی از سمت خود استعفا دهد، منتفی شد اما از آنجا که رییس جمهور با استعفای مرتضوی از ریاست سازمان تامین اجتماعی موافقت نکرد برخی از نمایندگان شکایت خود را از این انتصاب به دیوان عدالت اداری کل کشور بردند.

در این بین، رییس دیوان عدالت اداری روز یکشنبه چهارم تیر ماه خبر از بررسی این شکایت داد و گفت: پرونده مرتضوی و شکایت نمایندگان به کمیسیون تخصصی ارجاع شده و تا چند هفته آینده تصمیم نهایی کمیسیون اعلام خواهد شد‌.

این استیضاح در مجلس هشتم در هشت بند و با امضاء علیرضا زاکانی، احمد توکلی، حسین نجابت، الیاس نادران، پرویز سروری، غلامرضا مصباحی مقدم، زهره الهیان، علی مطهری، سید رضا اکرمی، حسینعلی شهریاری، محمد امین رحیمی، محمد دهقان، سلیمان جعفرزاده، مسعود پزشکیان، شکور اکبرنژاد،  مسعودی ریحان، حسن نوروزی، موسی‌الرضا ثروتی و سیدحسین دهدشتی شکل گرفت.

در حال حاضر زاکانی، توکلی، نجابت، نادران، مصباحی مقدم، مطهری، شهریاری،‌ دهقان،‌ پزشکیان،‌ ثروتی و دهدشتی با حضور در مجلس نهم پیگیر استیضاح شیخ‌اسلامی و برکناری مرتضوی هستند.
نظرات بینندگان