arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

مقام آمریکایی: نیروهای روسیه در خرسون وارد موضع دفاعی شده‌اند

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرد: اوکراین همچنان در خرسون به روسیه فشار وارد می‌کند و نیروهای روسی وارد موضع دفاعی شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرد: اوکراین همچنان در خرسون به روسیه فشار وارد می‌کند و نیروهای روسی وارد موضع دفاعی شده‌اند.

این مقام پنتاگون که نامش بیان نشده است، عصر جمعه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های آمریکایی مدعی شد اوکراین در خارکف پیشرفت های کمی بدست می آورد اما در بسیاری از موارد فشار زیادی بر نیروهای روسیه وارد می کند.

وی ادعا کرد: روسیه نیز دستاورد های بسیار کمی با هزینه بالا در اطراف باخموت بدست می آورد.

وی افزود: آمریکا به نتیجه قطعی در مورد دلیل انفجار در پایگاه روسیه در کریمه نرسیده است اما در این انفجار جنگنده، بمب افکن ها و هواپیماهای نظارتی روسیه منهدم شدند.

این مقام آمریکایی ادعا کرد: نیروهای اوکراینی به دلیل اراده ضعیف نیروهای روس و ناتوانی آنها در حفظ خطوط مقدم، تقویت می شوند.

وی اضافه کرد: نیروگاه هسته ای زاپوریژژیا همچنان تحت کنترل روسیه است و تهدیدی برای آن وجود ندارد اما این امر می تواند تغییر کند.

وی همچنین نسبت به گلوله باران نیروگاه هسته ای زاپوریژژیا از سوی نیروگاه اوکراینی ابراز تردید کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین موجب تیره شدن روابط غرب و کرملین شد.

نظرات بینندگان