arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

شهادت محیط‌بان کرمانشاهی با ۸ گلوله اسلحه کلاش پس از خروج از جلسه دادگاه

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه از قتل محیط بان "برومند نجفی" خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه از قتل محیط بان "برومند نجفی" خبر داد.

حسین ویسی، گفت: متاسفانه ظهر امروز (۲۲ مرداد) محیط بان برومند نجفی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسید.

برومند نجفی به اتهام قتل در زندان بود که چندی پیش و بعد از پیگیری های قضایی فراوان، دستور توقف حکم اعلام وی صادر شده بود تا پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امروز جلسه اول رسیدگی مجدد به پرونده این محیط بان برگزار شد که بعد از خروج از جلسه در مقابل شعبه یک دادگاه کیفری کرمانشاه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسید.

وبسی خاطرنشان کرد: آنطور که مشهود است، تیراندازی از سوی پدر فردی که محیط بان برومند نجفی محکوم به قتل وی بوده( مرحوم یوسف فلاحی)، صورت گرفته است.

۱۴ مرداد سال گذشته در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، یک نفر از سرنشینان این خودرو به دلیل تیراندازی که صورت گرفته جان خود را از دست می دهد.

این فرد جوانی ۲۳ ساله به نام یوسف فلاحی داروندی بود و محیط بان برومند نجفی نیز در این زمینه متهم به قتل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

ابتدا حکم اعدام این محیط بان صادر شد، ولی چندی پیش و بعد از پیگیریهای قضایی فراوان، دستور توقف حکم اعدام برومند نجفی صادر شد تا پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه جزئیات قتل محیط بان کرمانشاهی توسط پدر مقتول را تشریح کرد.

شهرام کرمی با اشاره به قتل محیط بان کرمانشاهی توسط پدر مقتول اظهار داشت: ساعت 11:44 پیش از ظهر امروز (22 مرداد) به محض خروج برومند نجفی محیط بان متهم از مجتمع دادسرای اطفال کرمانشاه یکی از نزدیکان مقتول با تبر به سمت سرباز زندان که قاتل را همراهی می کرد حمله‌ور شده و او را از ناحیه دست مجروح می‌کند.  

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه افزود: در این هنگام پدر مقتول که از قبل در بیرون از محوطه دادگاه کمین کرده بود، بیرون آمده و هشت گلوله از اسلحه کلاشینکف به سمت محیط بان شلیک می‌کند که سه گلوله آن به وی اصابت کرده و باعث مرگ او می شود.

کرمی گفت: پدر مقتول و کسی که او را در این ماجرای خونین همراهی می کرد، متواری شده اند که دستورات لازم به ضابطین قضایی جهت دستگیری متهمین صادر شد.

نظرات بینندگان