arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

آلودگی هوا در غرب خوزستان به مرحله «خطرناک» رسید

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن کیفیت هوای دو شهر استان در وضعیت "خطرناک" خبر داد.وی اظهار کرد: طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۱۱ صبح امروز (۲۲ مردادماه) شاخص کیفی هوای شوش ۴۹۸ و شوشتر ۴۵۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت "خطرناک" قرار داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن کیفیت هوای دو شهر استان در وضعیت "خطرناک" خبر داد.

شهریار عسگری با اشاره به وضعیت هوای شهرهای خوزستان اظهار کرد: طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۱۱ صبح امروز (۲۲ مردادماه) شاخص کیفی هوای شوش ۴۹۸ و شوشتر ۴۵۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت "خطرناک" قرار داشته است.

وی افزود: در این مدت هوای گتوند در وضعیت بسیار ناسالم و هوای شهرهای دزفول، بندرامام (ره)، اهواز، هندیجان، شادگان، اندیمشک، حمیدیه، سوسنگرد و هندیجان در وضعیت ناسالم بوده است.

عسگری بیان کرد: وضعیت هوای رامشیر نیز ناسالم برای گروه های حساس و هوای ایذه، رامهرمز و بهبهان قابل قبول بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت هوای هیچ کدام از شهرهای خوزستان در وضعیت پاک نبوده است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

نظرات بینندگان