arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

رقابت تسلیحاتی آمریکا با روسیه؛ تجهیز کشتی‎های جنگی به موشک‌های مافوق صوت

ایالات متحده آمریکا در حالیکه روسیه در رقابت تسلیحانی از او پیشی گرفته است، قصد دارد، موشک‌های مافوق صوت خود را روی کشتی‌های جنگی قرار دهد. بر اساس گزارش ها، آمریکا قصد دارد سال آینده دو ناوشکن دارای موشک‌های هدایت شونده خود را به موشک‌های مافوق صوت تجهیز کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: ایالات متحده آمریکا در حالیکه روسیه در رقابت تسلیحانی از او پیشی گرفته است، قصد دارد ، موشک‌های مافوق صوت خود را روی کشتی‌های جنگی قرار ‌دهد.

بر اساس گزارش ها، آمریکا قصد دارد سال آینده دو ناوشکن دارای موشک های هدایت شونده خود را به موشک های مافوق صوت تجهیز کند.

تارنمای آمریکایی نیوز ویک گزارش داد، یک رقابت تسلیحاتی جهانی جدید برای توسعه موشک های مافوق صوت که بین پنج تا ۲۵ برابر سرعت صوت حرکت می کنند، در جریان است.

خبرها حاکی از آن است که نصب موشک های مافوق صوت بر روی دو کشتی جنگی آمریکا در کارخانه کشتی سازی می سی سی پی در نزدیکی شهر پاسکاگولا انجام خواهد شد.

بر اساس اعلامیه منتشر شده، قرار است این موشک ها در کشتی سازی اینگالز بر روی ناوشکن های یو اس اس زوموالت و یو اس اس مایکل مونسور نصب شود.

در حالی که هیچ تاریخی برای شروع کار مشخص نشده است، کاپیتان متیو شرودر، مدیر برنامه کشتی های کلاس زوموالت، در ماه مارس به یو اس ان آی نیوز گفته بود که قرار است کار بر روی این کشتی ها در اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شود.

بنا بر گزارش ها، نیروی دریایی آمریکا قصد دارد توپ های ۱۵۵ میلیمتری نصب شده بر روی ناوشکن های یو اس اس زوموالت و یو اس اس مایکل مونسور را حذف کند تا فضای لازم برای ایجاد یک سیستم پرتاب عمودی موشک های مافوق صوت بدست آید.

نظرات بینندگان