arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۱ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

تلگرام با پلتفرم جدید ایموجی‌ها و تنظیمات بیشتر برای حریم خصوصی آپدیت شد

تابستان سال جاری تلگرام آستانه ۷۰۰ میلیون کاربر فعال را پشت سر گذاشت و حالا در آپدیت جدید خود از پلتفرم ایموجی‌ها، ایموجی‌های متحرک در بخش پیام‌ها و کپشن‌ها، پک‌های ایموجی سفارشی، قابلیت اهدای اشتراک پریمیوم به دیگر کاربران و تنظیمات حریم خصوصی جدیدی برای پیام‌های صوتی رونمایی کرده است. ظاهرا اپل هم مخالف انتشار قابلیت ایموجی‌های متحرک در این اپلیکیشن بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تابستان سال جاری تلگرام آستانه 700 میلیون کاربر فعال را پشت سر گذاشت و حالا در آپدیت جدید خود از پلتفرم ایموجی‌ها، ایموجی‌های متحرک در بخش پیام‌ها و کپشن‌ها، پک‌های ایموجی سفارشی، قابلیت اهدای اشتراک پریمیوم به دیگر کاربران و تنظیمات حریم خصوصی جدیدی برای پیام‌های صوتی رونمایی کرده است. ظاهرا اپل هم مخالف انتشار قابلیت ایموجی‌های متحرک در این اپلیکیشن بوده است.

تلگرام در آپدیت جدید یک پلتفرم باز را برای ایموجی‌ها راه‌اندازی کرده که هر کسی می‌تواند پک‌های خاص خود را در آن آپلود کند. ویژگی جدید ایموجی‌های متحرک یا «تلموجی» هم قابل استفاده در متن پیام‌ها و کپشن فایل‌های رسانه‌ای خواهد بود.

مخالفت اپل با تلموجی تلگرام

«پاول دوروف»، مدیرعامل تلگرام در پستی در کانال خود نوشت اپل خواستار حذف قابلیت ایموجی‌های متحرک از این اپلیکیشن شده بود، چون مدعی بود که یکی از پک‌ها به شدت از ایموجی‌های iOS الهام گرفته و صرفا انیمیشن‌های آن توسط تلگرام ساخته شده است. حالا اگرچه به‌روزرسانی این پیام‌رسان توسط اپ استور تایید شده، اما خبری از پک مربوطه نیست.

حالا زمانی که در حال تایپ یک پیام هستید، علامت استیکر به ایموجی تبدیل می‌شود و با لمس آن می‌توانید پنل بازطراحی‌شده ایموجی‌ها را باز کنید. به‌علاوه، اکنون همه پک‌ها در بخش پیشنهادها حضور پیدا می‌کنند و مثلا با میانبرهایی مثل smile: یا lol: می‌توانید به ایموجی‌های مربوطه دسترسی داشته باشید. گفتنی است که فقط کاربران پریمیوم می‌توانند از تلموجی‌ها استفاده کنند.

بسیاری از ایموجی‌های سفارشی محبوب به‌صورت تعاملی طراحی شده‌اند تا وقتی آن‌ها را در چت‌های خصوصی می‌فرستید، بتوانید با تپ کردن رویشان افکت تمام صفحه آن‌ها را فعال کنید.

پنل استیکرها در iOS ظاهر جدیدی پیدا کرده و زبانه‌های مختلفی برای استیکرها، گیف‌ها و ایموجی‌ها دارد. این نسخه در واقع حالا شبیه اندروید، دسکتاپ و وب شده است. تلگرام از نظر حریم خصوصی هم حالا تنظیمات جدیدی دارد که به کاربر اجازه می‌دهد معین کند که چه کسانی می‌توانند برای او پیام صوتی یا ویدیویی بفرستند. این دسته‌بندی شامل همه، مخاطبان، یا هیچ‌کس می‎‌شود. البته این قابلیت هم مثل سایر تنظیمات حریم خصوصی می‌تواند استثناهایی را در بر بگیرد.

تلگرام همچنین حالا قابلیتی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند به یکدیگر اشتراک ۳، ۶ یا ۱۲ ماهه پریمیوم هدیه بدهند. برای خرید اشتراک پریمیوم این پیام‌رسان کافیست به ربات PremiumBot@ بروید تا به گزینه هدیه دادن این اشتراک‌ها دسترسی یابید.

تلگرام در این آپدیت چند ایموجی دیگر را با جلوه‌های تمام صفحه به‌صورت تعاملی درآورده است. برای مشاهده افکت این ایموجی‌ها کافی است یکی از آنها را در چت‌های خصوصی خود بفرستید و روی آن تپ کنید. این ایموجی‌ها حالا به عنوان ری‌اکشن هم به‌صورت اختصاصی برای کاربران نسخه پریمیوم در دسترس قرار گرفته است.

منبع: دیجیاتو

نظرات بینندگان