arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

قالیباف: مصوبه مجلس، بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ است؛ هیچ مصوبه‌ای در جلسه سران قوا برای لغو این موضوع وجود ندارد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر شهباز حسن پور تاکید کرد: عملاً درباره قیمت ها مصوبه مجلس همان موضوع حفظ قیمت سبد خانوار و کالابرگ و قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ است و هیچ مصوبه‌ای در جلسه سران سه قوه برای لغو این موضوعات تصویب نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجلس تاکید کرد: درخصوص قیمت‌ها، مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ است و همینطور بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ و هیچ مصوبه‌ای هم در جلسه سران که بخواهد این قانون را لغو کند، وجود نداشته است.

به گزارش «انتخاب»، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق با مصوبه مجلس کالاهای اساسی که به دست مردم به ویژه دهک‌های پایین می رسد، باید بر اساس قیمت شهریور ماه سال ۱۴۰۰ باشد اما امروز قیمت‌ها به اندازه ای لجام‌گسیخته شده که از مطرح کردن آنها شرم‌مان می‌آید.

شهباز حسن پور در جلسه امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری به هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: رئیس مجلس موظف است که نمایندگان را در جریان آخرین وضعیت امور قرار دهد؛ در بحث برجام مطالبی شنیده می‌شود که ما نمایندگان در جریان نیستیم.

وی خطاب به رئیس مجلس با بیان اینکه «جنابعالی مردی جهادی و مرد میدان هستید»، تاکید کرد: مطابق با مصوبه مجلس کالاهای اساسی که به دست مردم به ویژه دهک‌های پایین می رسد، باید بر اساس قیمت شهریور ماه سال ۱۴۰۰ باشد اما امروز قیمت ها به اندازه ای لجام‌گسیخته شده که از مطرح کردن آنها شرم‌مان می آید.

نماینده کرمان در مجلس افزود: هرکجا کم می‌آورند، می‌گویند که دولت در حال اجرای مصوبه مجلس است؛ دولت بگوید کدام مصوبه مجلس را اجرا می کند؟

حسن پور خطاب به رئیس مجلس گفت: شما را به خدا بفرمایید که آیا مجلس بر اساس گفته امام این انقلاب هنوز در راس امور است یا نه؟ اگر مجلس در راس امور است، مصوبات جلسه سران سه قوه خلاف مصوبات مجلس است؛ ما شنیده ایم که قرار است در موضوع قیمت ها در جلسه سران تصمیم گیری شود، این در حالی است که این موضوع باید به مجلس بیاید و ما در مجلس پاسخگوی مردم و از صبح تا شب در میان آنها هستیم.

وی با بیان اینکه «برخی مصوبات دولت در استان کرمان دقیقاً خلاف قانون است»، اظهار کرد: غیر از هیئت رئیسه مجلس شخص رئیس مجلس و نمایندگان چه کسی باید از قانون پاسداری کند؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: تا امروز یک ریال بودجه درباره هیچ موضوعی اعم از مباحث جاری و عمرانی کشور پرداخت نشده است. آیا در این شرایط باید وام بنیاد مسکن را نیز به بقیه کارها گره بزنیم؟ یک وام ۲۰۰ میلیون تومانی نیز در این خصوص پرداخت نشده است. امروز با وجود اینکه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که بانک‌ها حق ندارند برای اعطای وام ۲۰ درصد پیش‌پرداخت بگیرند، بانک‌ها عملاً نه تنها پرداخت وام را تعطیل کرده‌اند بلکه ۳ قفل نیز شده‌اند و حتی یک ریال وام به مردم داده نمی‌شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر شهباز حسن پور تاکید کرد: عملاً درباره قیمت ها مصوبه مجلس همان موضوع حفظ قیمت سبد خانوار و کالابرگ و قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ است و هیچ مصوبه‌ای در جلسه سران سه قوه برای لغو این موضوعات تصویب نشده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: درباره موافقتنامه های بودجه دوستان سازمان برنامه گفتند که موافقت نامه ها امضا شده و در هفته قبل ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه به استانها واگذار شده است؛ هر سال بخش اول بودجه که به صورت نقدی به عنوان تنخواه به استان ها پرداخت می‌شده اما امسال این تنخواه به صورت اوراق تخصیص داده شده است. در این خصوص حتماً آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه را به صحن مجلس دعوت خواهیم کرد تا درباره مباحث مربوط به موافقتنامه ها و مسائل بودجه‌ای با هم صحبت کنیم.

نظرات بینندگان