arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

جزئیات تماس عربستان و حماس/ المیادین: ریاض، شرط قدیمی خود را درباره لزوم قطع روابط حماس با ایران کنار گذاشت؛ به جای آن آزادی اسرا را به سازش با اسرائیل منوط کرد

منابع اعلام کردند که حماس و عربستان اخیرا تماسی در راستای تلاش‌های حماس برای آزادی اسرای فلسطینی در زندان‌های عربستان برقرار کردند، اما نتیجه ناامیدکننده‌ای داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: منابع اعلام کردند که حماس و عربستان اخیرا تماسی در راستای تلاش‌های حماس برای آزادی اسرای فلسطینی در زندان‌های عربستان برقرار کردند اما نتیجه ناامیدکننده‌ای داشت.

به گزارش شبکه خبری المیادین، اخیرا تماسی میان حماس و عربستان برقرار شد اما نتیجه ناامیدکننده‌ای داشت. این تماس در چارچوب تماس‌های حماس و تلاش‌هایش برای آزادی اسرای بازداشتی فلسطینی در زندان‌های عربستان برقرار شد. حماس از پاسخ عربستان که از طریق یک میانجیگر در این کشور ارائه شد، شوکه شد.

این منابع اعلام کردند: ریاض با ازسرگیری روابط با حماس و آزادی زندانیان با شرطی که قبول آن برای حماس محال است، موافقت کرد. عربستان شرط قدیمی خود را درباره لزوم قطع روابط حماس با ایران کنار گذاشت و به جای آن قبول شروط کمیته چهارجانبه صلح بین المللی درباره فلسطین را مطرح کرد.

این منابع اعلام کردند: حماس از شرط عربستان درباره لزوم تکمیل حل و فصل میان حماس و اسرائیل شوکه شد و به میانجیگر فلسطینی در عربستان مخالفت قاطع خود را با هرگونه حل و فصل با اسرائیل یا ازسرگیری روابط با عربستان بر این مبنا اعلام کرد.

نظرات بینندگان