arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

وزیر نیرو: برخی از نقاط شهرکرد با کمبود جدی آب مواجه هستند / کدری آب ادامه دارد

وزیر نیرو با اشاره به اجرای ۴ سامانه جایگزین چشمه آب کوهرنگ گفت: اجرای سامانه‌های اضطراری کار زمان‌بری است اما با این وجود بسیج تمام امکانات صورت گرفت و همه امکانات وزارت نیرو از مرکز و دیگر استان‌ها به استان چهارمحال و بختیاری گسیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر نیرو با اشاره به اجرای ۴ سامانه جایگزین چشمه آب کوهرنگ گفت: اجرای سامانه‌های اضطراری کار زمان‌بری است اما با این وجود بسیج تمام امکانات صورت گرفت و همه امکانات وزارت نیرو از مرکز و دیگر استان‌ها به استان چهارمحال و بختیاری گسیل شد.

 علی‌اکبر محرابیان امروز در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران در شهرکرد اظهار داشت: در پی سیل‌های اخیر تقریبا در 20 استان کشور در حوزه آب، برق و به طور کلی زیرساخت‌های کشور شاهد خسارات جدی بودیم که از جمله این مناطق استان چهارمحال و بختیاری است.

وی مطرح کرد: امید است با کمک‌های دولت و اقدامات لازم، خسارات برطرف و جبران شود، چشمه کوهرنگ یکی از مناطق خسارت دیده در استان چهارمحال و بختیاری است که در اثر سیل اخیر آب آن به شدت کدر شد و کدورت این چشمه از حد استاندارد عبور کرد و متاسفانه همچنان این کدورت ادامه دارد.

وزیر نیرو گفت: بازدید از چشمه کوهرنگ صورت گرفت که نسبت به روزهای گذشته کدورت آن کمتر شده بود اما امروز مجددا مقداری کدورت بالا رفته است، لذا با توجه به این وضعیت در پی جایگزینی سهم چشمه کوهرنگ هستیم تا بتوان این میزان آب که بیش از 50 درصد آب شهرکرد را تامین می‌کرد را با سامانه‌های اضطراری جایگزین کرد.

وی تصریح کرد: این حجم از آب بسیار بالا بوده و اجرای سامانه‌های اضطراری نیز کار زمان‌بری است اما با این وجود بسیج تمام امکانات صورت گرفت و همه امکانات وزارت نیرو از مرکز و دیگر استان‌ها به استان چهارمحال و بختیاری گسیل شد و همزمان حدود 4 سامانه برای جایگزینی آب چشمه کوهرنگ در حال اجرا است.

وزیر نیرو با بیان اینکه تاکنون دو سامانه وارد مدار شده است، افزود: دو سامانه دیگر طی ساعات و روزهای آینده وارد مدار تامین آب شرب می‌شود و با اتمام این‌کار کسری شهر به طور کامل جبران می‌شود، در حال حاضر برخی از نقاط شهر با کمبود جدی آب مواجه هستند و در ساختمان‌های طبقاتی آب تنها در طبقه اول تامین می‌شود.

محرابیان در پایان با تشکر از مردم استان جهت صبوری آنان، خاطرنشان کرد: نسبت به روز گذشته شرایط مقداری بهتر شده است که به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست. دستورات لازم صادر و اعتبارات نقدا پرداخت شد، پیش بینی می‌شود در طی دو روز آینده شرایط نسبتا پایدار شود، از مردم عزیز درخواست داریم تا در مصرف آب صرفه جویی کنند که امکان افزایش حجم مخازن در سطح شهر به وجود آید و آب بتواند به تمام شهر برسد.

نظرات بینندگان