arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۲ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

ساخت مدل جدید پورشه با الهام از یک شخصیت کارتونی

پورشه از ماشینی رونمایی کرده که با الهام از شخصیت کارتونی "سالی کاررا" در فیلم انیمیشن کارز یا "ماشین‌ها" ساخته شده است. از این ماشین فقط یک دستگاه ساخته شده و قرار است ماه آینده به حراج گذاشته شود.برای ماشین رنگی ساخته شده که بسیار به رنگ سالی در کارتون شبیه است. طراحان پورشه همچنین رینگ‌های ویژه‌ای شبیه به سالی برای ماشین طراحی کرده‌اند. پورشه می‌گوید این رنگ و چرخ‌ها فقط برای این ماشین ساخته شده و به مشتریان دیگر عرضه نخواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این هفته در جهان خودرو: پورشه ۹۱۱ که با الهام از یکی از شخصیت‌های کارتون ماشین‌ها ساخته شده، نسل جدید باگی با موتور الکتریکی، اولین مجوز کار تاکسی‌های خودران در چین و ادعای یک خودروساز نیوزیلندی درباره ساخت سریع‌ترین ماشین جهان در پیست اتومبیلرانی.


پورشه سالی

پورشه از ماشینی رونمایی کرده که با الهام از شخصیت کارتونی "سالی کاررا" در فیلم انیمیشن کارز یا "ماشین‌ها" ساخته شده است. از این ماشین فقط یک دستگاه ساخته شده و قرار است ماه آینده به حراج گذاشته شود.

کارز یکی از فیلم‌های پرطرفدار انیمیشن است که سه قسمت از آن بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ ساخته شده. سالی کاررا یکی از شخصیت‌های محبوب و الهام بخش این فیلم است. او وکیلی در شهر رادیاتور اسپرینگ است که لایتنینگ مک‌کویین، شخصیت اصلی فیلم در طول داستان عاشقش می‌شود.

ماشینی که پورشه با الهام از سالی ساخته، نسل جدید مدل ۹۱۱ جی‌تی‌اس است. شرکت پیکسار، سازنده انیمیشن‌های کارز هم در ساخت ماشین با پورشه همکاری کرده است.

ساخت مدل جدید پورشه با الهام از یک شخصیت کارتونیهمراه ماشین یک ساعت هم به خریدار داده خواهد شد

برای ماشین رنگی ساخته شده که بسیار به رنگ سالی در کارتون شبیه است. طراحان پورشه همچنین رینگ‌های ویژه‌ای شبیه به سالی برای ماشین طراحی کرده‌اند. پورشه می‌گوید این رنگ و چرخ‌ها فقط برای این ماشین ساخته شده و به مشتریان دیگر عرضه نخواهد شد.

رنگ چراغ‌ها هم تغییر کرده تا به چراغ‌های سالی بیشتر شبیه شود. تتویی که سالی در پشت خود داشت هم شبیه‌سازی شده است. همراه ماشین یک ساعت هم به خریدار داده می‌شود که ویژه مدل سالی طراحی شده است.

ساخت مدل جدید پورشه با الهام از یک شخصیت کارتونی

تخمین رسمی درباره رقمی که این ماشین در حراج فروخته خواهد شد اعلام نشده، اما مدل‌های تک پورشه معمولا بسیار گران است. قیمت پایه پورشه‌ای که سالی براساس آن ساخته شده نزدیک به ۱۴۵ هزار دلار است و برخی رسانه‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که سالی تا ده برابر این قیمت فروخته شود. قرار است درآمد حاصل از فروش ماشین به آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و یک خیریه که به دختران آمریکایی و کانادایی کمک می‌کند داده شود.


باگی الکتریکی

ساخت مدل جدید پورشه با الهام از یک شخصیت کارتونیباگی الکتریکی سال ۲۰۲۳ به بازار خواهد آمد

شرکت آمریکایی میرز (Meyers) حدود شصت سال پس از ساخت اولین مدل باگی، نسل جدیدی از این ماشین را رونمایی کرد. این ماشین الکتریکی است و فروش آن از سال آینده آغاز خواهد شد.

اولین مدل باگی در سال ۱۹۶۴ توسط بروس میرز با بدنه فایبرگلاس و بر روی شاسی فولکس‌واگن بیتل ساخته شد. این ماشین به نمادی از زندگی سرخوش و بی‌خیال جوانان کالیفرنیایی در دهه شصت میلادی بدل شد و به سرعت در سراسر جهان به شهرت رسید. تخمین زده می‌شود که تا دهه هشتاد ۲۵۰ هزار دستگاه از این ماشین دست‌ساز ساخته شد.

ساخت مدل جدید پورشه با الهام از یک شخصیت کارتونیباگی جدید را طراح پیشین فولکس‌واگن و آئودی طراحی کرده است

آقای میرز در سال ۲۰۲۰، یک سال پیش از مرگش شرکتش را به یک گروه سرمایه‌گذاری فروخت. مدیر جدید این کارخانه فریمن توماس طراح خودروی آمریکایی است که طراحی نسل جدید فولکس‌واگن بیتل و آئودی TT را در کارنامه‌اش دارد.

آقای توماس می‌گوید به جز چراغ‌ها، همه بخش‌های باگی از نو طراحی شده است. با این حال ظاهر ماشین تا حد زیادی شبیه به ماشینی است که در دهه شصت ساخته شده بود.

ساخت مدل جدید پورشه با الهام از یک شخصیت کارتونیباگی در دهه شصت میلادی به نمادی از سرخوشی جوانان آمریکایی تبدیل شد

برخلاف نسل اول پلتفرم باگی از فولکس‌واگن گرفته نشده است. میرز نگفته پلتفرم ماشین را از چه شرکتی گرفته، اما می‌گوید سازنده پلتفرم ماشین یک خودروساز نیست. ماشین با دو قوای محرکه ساخته می‌شود که می‌تواند با هر بار شارژ بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ مایل (۲۴۱ تا ۴۸۲ کیلومتر) حرکت کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین ۴.۵ ثانیه اعلام شده است.

میرز اعلام کرده که سال آینده پنجاه دستگاه باگی الکتریکی خواهد ساخت و تولیدش را در سال‌های آینده افزایش می‌دهد.


تاکسی خودران در چین

ساخت مدل جدید پورشه با الهام از یک شخصیت کارتونیتاکسی‌های بایدو بدون راننده ناظر فعالیت خواهند کرد

شرکت چینی بایدو اولین مجوز رسمی فعالیت تاکسی‌های خودران در چین را از دولت گرفت. با این مجوز تاکسی‌های این شرکت می‌توانند بدون راننده ناظر در دو شهر ووهان و چونگ‌کینگ مسافر جا‌به‌جا کنند.

بایدو بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی چین است و چند سالی که است مانند شرکت آلفابت، مالک گوگل در حال ساخت تاکسی‌های خودران است. تاکنون تاکسی‌های این شرکت می‌توانستند با حضور یک راننده ناظر به صورت آزمایشی در چند شهر چین تردد کنند.

بهار گذشته دولت به بایدو اجازه داد تا راننده ناظر به جای پشت فرمان روی صندلی کنار راننده بنشیند. بایدو می‌گوید تاکسی‌هایش در فاز آزمایشی بیش از ۳۲ میلیون کیلومتر حرکت کرده‌اند.

ساخت مدل جدید پورشه با الهام از یک شخصیت کارتونیبایدو به تازگی نسل جدیدی از تاکسی‌هایش را رونمایی کرده است

با مجوز جدید دولت تاکسی‌های بایدو می‌توانند در وسعتی به بزرگی ۱۳ کیلومتر مربع در شهر ووهان و ۳۰ کیلومتر مربع در شهر چونگ‌کینگ مسافر جابه‌جا کرده و پول دریافت کنند.

تاکسی‌های بایدو الکتریکی است و با همکاری شرکت جیلی ساخته می‌شود. این شرکت همچنین به تازگی از نسل جدیدی از تاکسی‌های خودران رونمایی کرده که می‌توان آن را کاملا بدون فرمان ساخت. این ماشین جدید قرار است از سال ۲۰۲۳ به کاروان تاکسی‌های بایدو اضافه شود.

ساخت مدل جدید پورشه با الهام از یک شخصیت کارتونینسل جدید تاکسی‌های بایدو فرمان ندارد

مدیر بایدو می‌گوید نرم‌افزار خودران این شرکت یک نسل از سیستم خودران شرکت تسلا جلوتر است. در حال حاضر تسلا یکی از بهترین سیستم‌های خودران جهان را دارد. سیستم خودران بایدو علاوه بر دوازده دوربین، دو حس‌گر دارد که با کمک نور لیزر محیط اطراف را تشخیص می‌دهد.

علاوه بر خودروسازان، شرکت‌های فن‌آوری بزرگ هم در حال توسعه نرم‌افزارهای ماشین‌های خودران هستند. شیائومی، سازنده تلفن‌های همراه و شرکت تاکسیرانی دی‌دی دو رقیب چینی بایدو در ساخت تاکسی‌های خودران هستند.


ماشینی برای پیست

ساخت مدل جدید پورشه با الهام از یک شخصیت کارتونینسل جدید تاکسی‌های بایدو فرمان ندارد

یک خودروساز نوپای نیوزیلندی جزییات و طرح‌هایی از ماشینی منتشر کرده که ادعا می‌کند سریع‌ترین ماشین جهان در پیست اتومبیلرانی خواهد بود. رودن-کارز می‌گوید پروژه ساخت ماشین حدود دو سال پیش آغاز شده و اولین مدل آزمایشی زمستان امسال ساخته خواهد شد.

نام این ماشین اف-زیرو (F-Zero) است و همه بخش‌هایش از جمله قوای محرکه توسط رودن-کارز ساخته می‌شود. موتور ماشین ده سیلندر هیبرید است و ۱۱۷۶ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب ماشین اعلام نشده، اما حداکثر سرعتش ۳۶۰ کیلومتر در ساعت است.

ساخت مدل جدید پورشه با الهام از یک شخصیت کارتونیبخش‌های زیادی از ماشین با چاپگر سه بعدی ساخته شده است

دیوید دیکر، بنیانگذار شرکت رودن یک میلیاردر استرالیایی است که به خاطر کلکسیون ماشین‌های اسپرتش مشهور است. او رودن-کارز را در سال ۲۰۱۶ تاسیس کرد. او می‌گوید مسخره است که خودروسازان اسپرت از نام حیوانات برای شرکت و محصولاتشان استفاده می‌کنند و برای همین خودش برای نام شرکت از آگوست رودن، مجسمه‌ساز فرانسوی و سازنده تندیس مشهور "اندیشه‌گر" الهام گرفته است.

رودن کارز پیش از اف-زیرو یک ماشین تک سرنشین برای پیست ساخته است. ماشین‌های ویژه پیست از ماشین‌های اسپرتی که برای جاده‌های عمومی ساخته می‌شود محدودیت کمتری دارند و به همین دلیل سرعت و عملکردشان بهتر است. مشتری این ماشین‌ها ثروتمندانی هستند که به سرعت علاقه دارند و می‌خواهند حسی شبیه به رانندگان مسابقات اتومبیلرانی را تجربه کنند.

اف-زیرو فقط برای یک سرنشین جا دارد و ظاهرش بیشتر به ماشین‌هایی شبیه است که برای فیلم‌های علمی-تخیلی بتمن ساخته شده است. بیشتر بخش‌های ماشین با الهام از ماشین‌های مسابقات فرمول یک ساخته شده و در ساخت قطعات از چاپگر سه‌بعدی استفاده شده است.

آقای دیکر که به علاقه‌اش به فراری مشهور است، می‌گوید حوصله‌اش از ماشین‌های اسپرت سر رفته بود و همین انگیزه‌ای برای ساخت اف زیرو شده است. قرار است ۲۷ دستگاه از ماشین ساخته شود و قیمت هر ماشین حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار است.

منبع: بی بی سی

نظرات بینندگان