arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۴ مرداد ۱۴۰۱؛ از تاکید قالیباف به بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ برخلاف نظر دولت تا احتمال احیای برجام تا هفته آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

رستم قاسمی پیرامون اظهاراتش درباره برجام: نظر حضرت آقا را اعلام کردم
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره نظراتش در خصوص برجام که در فضای مجازی منتشر کرده و حواشی زیادی را به دنبال داشته است، گفت: ما نظرات آقای رئیس‌جمهور و حضرت آقا را اعلام کردیم. چیزی غیر از این نگفتیم. وی تاکید کرد: ما مخالف توافق نیستیم.

احتمال احیای برجام تا هفته آینده
نماینده دائم روسیه در مذاکرات برجام گفت در صورت پیشرفت مطلوب اوضاع، توافق نهایی بر سر احیای برجام احتمالا تا هفته آینده حاصل شود.

خودکشی زن اسرائیلی متهم به جاسوسی برای ایران
یکی از ۴ زن اسرائیلی متهم به جاسوسی برای ایران پس از آغاز روند رسیدگی به پرونده قضایی و صدور حکم حبس خانگی برای وی اقدام به خودکشی کرده است و وضعیت جسمانی او پس از این اقدام وخیم اعلام شده است. تمامی متهمین این پرونده اتهامات منسوب به خود درباره جاسوسی برای ایران را رد کرده‌اند.

توضیح محمد هاشمی درمورد سقوط بیننده های صداوسیما
محمد هاشمی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما درباره کاهش اعتماد مردم به اخبار صدا و سیما، می‌گوید که بیشترین زمان و پوشش‌دهی اخبار در اختیار کارهای دولتی و حکومتی است. شما می‌بینید که معمولا هر خبری مربوط به یکی از روسای قوا است که هر کدام اظهارات متعددی می‌کنند و وعده‌های فراوانی می‌دهند. وقتی مردم می‌بینند که این وعده‌ها یا تحقق پیدا نکرده‌ یا تعداد کمی از آن‌ها محقق شده است، نسبت به خبر هم اعتمادشان را از دست می‌دهند.

سفر هیئتی از قانونگذاران آمریکایی به تایوان
وازده روز پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، هیئتی از کنگره آمریکا روز یکشنبه در یک سفر اعلام نشده وارد تایوان شد که این مسئله خشم چین را برانگیخت.

حمله یک نماینده به پیش‌نویس توافق ‎احیای برجام
خضریان نماینده مجلس درباره پیش‌نویس توافق ‎احیای برجام گفت که با ‎سیاست قطعی کشور فاصله زیادی دارد. همچنان سخنرانی رئیس جمهور آمریکا به عنوان تضمین قرار گرفته و راستی‌آزمایی رفع تحریم نیز به‌جای ایران به آمریکا سپرده شده است! ضمن اینکه ضروریات حداقلی یک ‎توافق خوب همچون لغو تحریم‌های نفتی و بانکی، مختومه شدن پرونده‌های مسائل باقی‌مانده در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ‎تبدیل ارز حاصل از ‎فروش نفت به ارز مورد نیاز و شناسایی مشتری جهت برقراری روابط بدون مشکل تجاری و ‎اقتصادی نیز در پیش‌نویس حل نشده است.

واکنش وزیر علوم به احتمال تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها
زلفی گل وزیر علوم در پاسخ به سوالی درباره تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها اظهار داشت: یک سری دانشگاه های تک جنسیتی مانند دانشگاه الزهرا(س) داریم اما برای سایر دانشگاه ها چنین مسأله ای صحت ندارد، البته دانشگاه ها مستقل هستند، ممکن است تصمیم بگیرند با توجه به ظرفیت دانشگاه در رشته خاصی پذیرش تک جنسیتی را داشته باشند اما در حال حاضر هیچ تصمیمی اعلام نشده است.

تاکید قالیباف به بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ برخلاف نظر دولت
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر شهباز حسن پور تاکید کرد: عملاً درباره قیمت ها مصوبه مجلس همان موضوع حفظ قیمت سبد خانوار و کالابرگ و قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ است و هیچ مصوبه‌ای در جلسه سران سه قوه برای لغو این موضوعات تصویب نشده است. نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود: باید بر اساس قیمت شهریور ماه سال ۱۴۰۰ باشد اما امروز قیمت‌ها به اندازه ای لجام‌گسیخته شده که از مطرح کردن آنها شرم‌مان می‌آید.

فرمانده هوافضای سپاه: تیم مذاکره، تیم معتقدی است
سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه در پاسخ به این سوال که مذاکرات برجامی در جریان است یک توافق خوب را چطور می بینید؟ گفت: این تیم، تیم معتقدی است و ما هم هیچ نظری نداریم، اجازه دهید کارشان را انجام دهند.

نظرات بینندگان