arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

عباس عبدی: آخرالزمان سیاست؛ سلام نواصول‌گرایان به برجام / فقط چند روز کافی بود تا مدیر مسئول کیهان نیز به برجام سلام دهد

عباس عبدی در توییتی نوشت: «آخرالزمان سیاست. سلام نواصول‌گرایان به برجام. برای متوجه شدن مدیر مسئول کیهان، پس از آن مصاحبه تند علیه برجام، فقط چند روز کافی بود تا او نیز به برجام سلام دهد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عباس عبدی در توییتی نوشت: «آخرالزمان سیاست. سلام نواصول‌گرایان به برجام. برای متوجه شدن مدیر مسئول کیهان، پس از آن مصاحبه تند علیه برجام، فقط چند روز کافی بود تا او نیز به برجام سلام دهد.»

به گزارش «انتخاب»، اشاره عبدی به گزارش امروز کیهان است که از توافق احیای برجام تلویحا استقبال کرده است. این در حالی است که مدیرمسئول این روزنامه چند رو پیش بار دیگر به برجام حمله کرده بود.

کیهان امروز ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه «از گوشه و کنار زمزمه توافقی نیمه نصفه به گوش می‌رسد» نوشته است: «شایان ذکر است تیم مذاکره‌کننده کشورمان که تاکنون بر اصول اصلی جمهوری اسلامی ایران (لغو تحریم‌ها، ارائه تضمین و راستی آزمایی طرف مقابل) هم در مذاکرات وین و هم در دوحه پافشاری کرده و هربار دشمنان نظام را ناامید کرده‌اند بایستی ضمن در نظر گرفتن جمیع اقدامات و رفتار‌های غیرسازنده غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها، دستاورد ارزشمند خود (مقاومت در برابر نظام سلطه) را حفظ کرده و بازهم پای استفیای حقوق ملت ایران و بهره‌مندی از منافع اقتصادی برجام بایستند و برای برخی مدعیان اصلاحات که به دنبال بستن با کدخدا بودند و به قول خودشان زبان دنیا را بلد بودند! تفاوت‌های روشنی از توافق قوی جدید و توافق ضعیف قبلی را به تصویر بکشند.»

این در حالی است که روز ۱۹ مردادماه حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی از بی نتیجه ماندن مذاکرات وین خبر داد و نوشت: «برخلاف آنچه مقامات و رسانه‌های غربی اعلام می‌کنند و در داخل کشور توسط شماری از مدعیان اصلاحات و اعضای دولت قبلی تکرار می‌شود، تا‌کنون مذاکرات وین به هیچ نتیجه‌ای که تضمین‌کننده منافع ملی کشورمان و مخصوصاً تامین‌کننده انتفاع اقتصادی ایران باشد، نرسیده است و مذاکرات درباره چهار محور اصلی، کماکان بی‌نتیجه مانده است.»

نظرات بینندگان