arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

آزمون سراسری ۱۴۰۲: نوبت اول ۲۹ و ۳۰ دی سال جاری، نوبت دوم ۱۴ و ۱۵ تیر سال آینده

سازمان سنجش آموزش کشور برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری سال آینده را اعلام کرد. بر این اساس نوبت اول آزمون ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری و نوبت دوم ۱۴ و ۱۵ تیر سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان سنجش آموزش کشور برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری سال آینده را اعلام کرد. بر این اساس نوبت اول آزمون ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری و نوبت دوم ۱۴ و ۱۵ تیر سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، زمان ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری سال آینده، در تاریخ ۸ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۱ و نوبت دوم ۱۵ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ است. اجرای آزمون سراسری نیز نوبت اول پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ۱۴۰۱ و نوبت دوم چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ خواهد بود.

آزمون سراسری ۱۴۰۲: نوبت اول ۲۹ و ۳۰ دی سال جاری، نوبت دوم ۱۴ و ۱۵ تیرسال آینده

بر همین اساس زمان ثبت نام آزمون دکتری ۲۲ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۱ تعیین شده و زمان برگزاری آزمون ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ است. داوطلبان آزمون کارشناسی از ۱۶ تا ۲۲ آذر ۱۴۰۱ برای ثبت نام وقت دارند و آزمون عصر پنجشنبه و صبح و عصر جمعه ۱۱ و ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ برگزار می شود.

بر اساس خبر رسیده ثبت نام ازمون کاردانی به کارشناسی ۲۸ خرداد تا ۴ تیر ۱۴۰۲ تعیین شده و زمان برگزاری آزمون سوم شهریور ۱۴۰۲ است. افزون بر این زمان ثبت نام کاردانی ویژه دانشگاه فنی وحرفه ای ۱۸ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۲ تعیین شده است و زمان برگزاری آزمون سوم شهریور ۱۴۰۲ است.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب جلسه ۸۴۳ این شورا که ۲۵ تیر توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ شد، «سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان۴۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ فقط پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۵ فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان۶۰ درصد با تاثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۶ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان۶۰ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود.»

بنابراین از این به بعد، معدل دوره متوسط و برای کنکور ۱۴۰۲ معدل پایه دوازدهم اثر قطعی و ۴۰ درصدی در نتیجه آزمون خواهد داشت. همچنین آزمون دروس عمومی رشته‌های مختلف حذف می‌شود و بر اساس ماده یک این مصوبه «آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته­‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه‌­های آزمایشی است که براساس کتاب‌­های درسی وزارت آموزش و پرورش، توسط سازمان برگزار می‌­شود.».

افزون بر این، بر اساس ماده ۲ مصوبه «این آزمون برای پذیرش در سال تحصیلی ۱۴۰۲ و بعد از آن در هر سال دو بار برگزار و نتیجه آن حداکثر برای دو سال و صرفاً برای همان گروه آزمایشی متقاضی معتبر است».

نظرات بینندگان