arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

کره جنوبی به کیم جونگ اون «طرح بزرگ» پیشنهاد داد / طرح عظیم تقویت اقتصاد کره شمالی و زندگی مردم به شرط خلع سلاح اتمی واقعی

«یون سوک یئول» رئیس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه و در روز سالگرد «روز ملی آزادی کره» طرحی پیشنهادی برای خلع سلاح کره شمالی ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «یون سوک یئول» رئیس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه و در روز سالگرد «روز ملی آزادی کره» طرحی پیشنهادی برای خلع سلاح کره شمالی ارائه کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، یون درباره این طرح گفت: «اگر پیونگ یانگ توسعه تسلیحات اتمی را متوقف کرده و دست به خلع سلاح اتمی به شکلی واقعی بزند، طرح عظیمی با هدف تقویت اقتصاد کره شمالی و زندگی مردم آن را متناسب با سطح خلع سلاح اتمی ارائه می‌کنیم».

رئیس جمهور کره جنوبی افزود، این طرح یک برنامه غذایی در مقیاس گسترده، کمک به استقرار زیرساخت‌های صنعتی، انتقال و توزیع برق و مدرن سازی بنادر و فرودگاه‌ها برای برقراری تجارت بین‌المللی را شامل می‌شود.

وی همچنین گفت، سئول آمادگی دارد در افزایش بهره‌وری کشاورزی، تقویت زیرساخت‌های دارویی و طرح‌هایی برای جذب سرمایه‌های بین‌المللی به پیونگ یانگ کمک کند.

بعد از ادعاهای مقامات غربی مبنی بر آماده شدن کره شمالی برای انجام اولین آزمایش اتمی خود از سال ۲۰۱۷، سازمان ملل نیز این ادعاها را تکرار کرد.

نظرات بینندگان