arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

سیلاب مرگبار در افغانستان ۳۱ کشته و ده‌ها مفقودی برجای گذاشت

مقامات محلی طالبان اعلام کردند که براثر وقوع سیل در پروان در شمال کابل ۳۱ نفر جان باخته‌اند. این مقامات اعلام کردند که براثر وقوع سیل همچنین ده‌ها نفر مفقود شدند که از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دسترس نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: مقامات محلی طالبان اعلام کردند که براثر وقوع سیل در پروان در شمال کابل 31 نفر جان باخته‌اند.

این مقامات اعلام کردند که براثر وقوع سیل همچنین ده‌ها نفر مفقود شدند که از سرنوشت آنها اطلاعی در دسترس نیست.

گزارش شده است که بخش‌هایی از شهرستان‌های سیاه‌گرد و شینواری ولایت پروان دچار سیل گرفتگی شده و براساس آمار اولیه تاکنون 31 نفر جان باخته و ده‌ها منزل مسکونی و هزاران هکتار زمین کشاورزی تخریب شده است.

روز گذشته نیز شماری دیگری از ولایت‌های افغانستان شاهد وقوع سیل بوده و منابع اعلام کردند که تلفاتی جانی و مالی نیز به ساکنان این مناطق وارد شده است.

این در حالی است که «شرف الدین مسلم»، معاون وزیر مبارزه به حوادث طبیعی طالبان گفته است که «طی هفته گذشته در هفت ولایت افغانستان سیل جاری شده که زیان‌های جانی و مالی را وارد کرده است.»

وی افزود: در نتیجه سیل چندین جاده اصلی از جمله جاده کابل به غزنی و همچنین جاده بامیان و پکتیا نیز مسدود شده است.

همچنین آمارهای رسمی وزارت رسیدگی با حوادث نشان می‌دهند که در نتیجه سیل در مناطق مختلف افغانستان صدها خانه ویران شده و هزارن هکتار زمین نیز تخریب شده است.

براساس این آمارها، براثر وقوع سیل طی چند روز گذشته در 7 ولایت افغانستان 10 تن جان خود را از دست داده و چندین نفر مفقود شده و تاکنون از وضعیت این افراد خبری در دسترس نیست.

افغانستان طی چند ماه اخیر شاهد وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله بوده و بارش باران و برف شدید بوده است.

بر اساس اعلام مقامات حکومت سرپرست افغانستان در نتیجه سیل‌های و زلزله ویرانگر اخیر در این کشور 1900 تن جان باخته، 2000 هزار نفر زخمی شده و هزاران راس دام و خانه مسکونی نیز تخریب شده است.

 

نظرات بینندگان