arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

بلومبرگ: ولید بن طلال، شاهزاده میلیاردر سعودی در شرکت‌های نفتی و گازی روسیه در روز‌های نزدیک به آغاز جنگ اوکراین سرمایه گذاری کرده

ولید بن طلال، شاهزاده میلیاردر سعودی در روز‌های نزدیک به آغاز حمله مسکو به اوکراین بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در شرکت‌های روسی سرمایه‌گذاری کرده بود. "کینگدام هولدینگ"، شرکت سرمایه‌گذاری شاهزاده ولید بن طلال، فاکتور‌های حواله‌های سپرده‌گذاری را که توسط شرکت‌های "گازپروم"، "روس‌نفت" و "لوک اویل" روسیه در فوریه صادر شده‌اند، دریافت کرده است. این در حالی است که روسیه ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: ولید بن طلال، شاهزاده میلیاردر سعودی در روزهای نزدیک به آغاز حمله مسکو به اوکراین بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در شرکت‌های روسی سرمایه‌گذاری کرده بود.

به گزارش بلومبرگ، "کینگدام هولدینگ"، شرکت سرمایه‌گذاری شاهزاده ولید بن طلال، فاکتورهای حواله‌های سپرده‌گذاری را که توسط شرکت‌های "گازپروم"، "روس‌نفت" و "لوک اویل" روسیه در فوریه صادر شده‌اند، دریافت کرده است. این در حالی است که روسیه ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد.

هیچ تاریخ مشخصی برای این سرمایه گذاری‌ها داده نشده و کینگدام هولدینگ به سوالات درباره اینکه آیا هنوز مالک این سرمایه‌گذاری‌ها است یا خیر، نداده است. به محض آغاز جنگ اوکراین هنگامی که تجارت در روسیه متوقف شد و غرب تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرد، ارزش این حواله‌های سپرده‌گذاری به شدت افت کرد.

ولید که پدر بزرگش بنیان‌گذار عربستان سعودی مدرن بود، یکی از ثروتمندترین افراد در این کشور و یکی از معتبرترین سرمایه گذاران بین المللی است.

شاهزاده ولید بن طلال همچنین یکی از شاهزاده‌هایی است که در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان بخشی از تحقیقات دولتی مبارزه با فساد به همراه تعدادی دیگر از شاهزاده‌ها و مقامات دولتی در هتل "ریتز" ریاض زندانی شد. هیچ اتهام رسمی علیه این شاهزاده وارد نشد و وی پس از ۸۳ روز آزاد شد.

کینگدام هولدینگ اعلام کرد در فاصله ۲۲ فوریه تا ۲۲ مارس، ۱.۳۷ میلیارد ریال در گازپروم و ۱۹۶ میلیون ریال در روس‌نفت و ۴۱۰ میلیون ریال در لوک اویل سرمایه‌گذاری کرده است.

نظرات بینندگان