arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

مفقودی شش ایرانی در انفجار مرکز خرید ایروان / سفارت ایران: سرنوشت این ۶ نفر نامعلوم است؛ پیگیر موضوع هستیم

روز گذشته بر اثر انفجار‌های انبار وسایل آتش بازی در نزدیکی مرکز خریدی در ایروان ارمنستان که منجر به آتش سوزی گسترده و تخریب این مرکز خرید شد بیش از ۸۰ نفر کشته و مجروح شده و ۱۹ نفر نیز زیر آوار گرفتار شدند. بین مفقودی‌ها ۶ تبعه ایرانی وجود دارند که هنوز خارج نشده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: در میان مفقودی‌های حادثه انفجار در نزدیکی مرکز خرید ایراوان ۶ تبعه ایرانی وجود دارند که هنوز خارج نشده‌اند.

روز گذشته بر اثر انفجارهای انبار وسایل آتش بازی در نزدیکی مرکز خریدی در ایروان ارمنستان که منجر به آتش سوزی گسترده و تخریب این مرکز خرید شد بیش از 80 نفر کشته و مجروح شده و 19 نفر نیز زیر آوار گرفتار شدند.

بین مفقودی ها 6 تبعه ایرانی وجود دارند که هنوز خارج نشده اند.

دو خانواده که دو روز پیش از مرز زمینی با ماشین خود بصورت توریستی رفته و در نزدیکی میدان جمهوری ساکن بودند در این مرکز خرید حضور داشتند.

پیش از این رسانه های ارمنستان عنوان کرده بودند که خانم مهری طاهری یکی از اتباع ایرانی، زنده از زیر آوار بیرون آمده اما عصر امروز رسما اعلام شد که هیچیک از اتباع ایرانی هنوز از زیر آوار خارج نشده اند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز دوشنبه اعلام کرد: به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند که از ابتدای وقوع حادثه آتش‌سوزی و انفجار در یک مرکز تجاری در ارمنستان در روز گذشته، سفارت با نهادهای مسئول در جمهوری ارمنستان درباره پیگیری احتمال حضور اتباع جمهوری اسلامی ایران در میان آسیب‌دیدگان از این حادثه، در ارتباط بوده است.

سفارت ایران در ایروان افزود: در حال حاضر به دلیل نامعلوم بودن سرنوشت ۶ نفر از هموطنان، نام آنان در فهرست مفقودین حادثه قرار دارد و سفارت در ارتباط مستمر با خانواده محترم این هموطنان و نیز مقامات مسئول در جمهوری ارمنستان، پیگیر موضوع است.

سفارت ایران یادآور شد: ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه و با آرزوی سلامتی برای همه هموطنان مقیم و مسافر در ارمنستان، برای جانباختگان این حادثه دردناک غفران و رحمت الهی و برای مجروحان بهبودی فوری آرزو می‌کنیم.

نظرات بینندگان