arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۷ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۵ مرداد ۱۴۰۱؛ از ارسال پاسخ ایران به اتحادیه اروپا تا جریمه نقدی بدحجاب‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ارسال پاسخ ایران به اتحادیه اروپا
استفانی لیختنشاتین خبرنگار پولتیکو نوشت: پاسخ ایران توسط اتحادیه اروپا دریافت شد. یک منبع می گوید: «هیچ چیز بسیار تحریک برانگیز در آن وجود ندارد. » خبرنگار پولتیکو افزود: ظاهراً چیزی در مورد بحث پادمان در پاسخ ایران وجود ندارد؛ بیشتر بر تحریم ها و تضمین ها متمرکز است. در همین حال، ایسنا از قول یک منبع مطلع ایرانی اظهار کرد که انتظار است تا دو روز آینده به طور متقابل پاسخ طرف مقابل را دریافت کنیم.

تکذیب قاچاق تسلیحات از بندرعباس به بندر الحدیده یمن
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ادعای منتشر شده در یک رسانه عربی مبنی بر قاچاق تسلیحات از بندرعباس به بندر الحدیده یمن، اظهار داشت: اینگونه ادعاها، بی اساس و صحنه سازی تکراری از جانب ائتلاف متجاوز و حامیان غربی آنهاست.

مفقود شدن ۶ ایرانی در انفجار مرکز خرید ایروان
روز گذشته بر اثر انفجار‌های انبار وسایل آتش بازی در نزدیکی مرکز خریدی در ایروان ارمنستان که منجر به آتش سوزی گسترده و تخریب این مرکز خرید شد بیش از ۸۰ نفر کشته و مجروح شده و ۱۹ نفر نیز زیر آوار گرفتار شدند. بین مفقودی‌ها ۶ تبعه ایرانی وجود دارند که هنوز خارج نشده اند.

وزارت خارجه: ارتباط ضارب سلمان رشدی با ایران را تکذیب می‌کنیم
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما در ماجرای حمله‌ به سلمان رشدی، هیچ کس غیر از او و حامیانش را شایسته سرزنش و محکومیت نمی‌دانیم. کنعانی در مورد برخی از اخبار منتشر شده در مورد ارتباط فرد ضارب با ایران گفت : به صورت قطعی و رسمی چنین موضوعی را تکذیب می‌کنیم.

با وجود رای دیوان عدالت، زاکانی از شهرداری نخواهد رفت
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مطابق رای دیوان عدالت امکان خدافظی زاکانی از شهرداری تهران وجود دارد، گفت: رای دیوان عدالت اداری چیز دیگری است و ربطی به آقای زاکانی ندارد. گفتنی است بر اساس اعلام دیوان عدالت اداری، همه شهرداران شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت از جمله تهران باید دارای سوابق مرتبط شغلی باشند.

جریمه نقدی بدحجاب‌ها
هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: در طرح عفاف و حجاب ستاد، بدحجاب دیگر مجرم نیست بلکه متخلف است و به جای پرونده سازی و مجازات‌هایی که در قانون آمده است، شخص جریمه نقدی می‌شود.

یک کیلو خورشتی گوسفندی نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان
نوع گوشت گوسفندی قیمت هر کیلوگرم آبگوشتی ۱۱۸,۲۰۰ تومان خورشتی گوسفندی ۲۸۳,۵۰۰ تومان ران گوسفندی ۱۸۹,۰۰۰ تومان گردن گوسفندی ۱۵۲,۶۰۰ تومان شقه گوسفندی ۱۵۳,۰۰۰ تومان راسته مغز گوسفندی ۲۹۵,۰۰۰ تومان و ...

محدود شدن دسترسی به اینستاگرام
مهدی رزمی کارشناس حوزه آی‌تی درباره کاهش سرعت اینستاگرام می‌گوید که وزارت ارتباطات روی فضای مجازی و یک سری پروتکل‌هایی مثل HTPS دارد اثر می‌گذارد و اینطور که از شواهد پیداست، روی پهنای باند بین‌الملل هم دارند تفاوت قائل می‌شوند. با توجه به شواهدی که درخصصوص موضوعات زیر ساختی در حال اثر گذاشتن است، به نظر می‌آید که به صورت ناگفته و نانوشته یک سری تغییراتی دارد ایجاد می‌شود.

قطعی آب شهرکرد ۷ روزه شد
قطعی یک هفته‌ای آب در شهرکرد معضلات جدی ایجاد کرده است، مردم آب شرب مورد نیاز خود را از خانه‌های فامیل خود که آب خانه‌شان وصل است یا تانکرهای آبرسانی سیار تهیه می‌کنند.

مجلس سرعت اینترنت را به تحریم گره زد
حجت‌الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «انتخاب» درمورد بحث به‌روزرسانی تجهیزات تصریح کرد: در بحث تجهیزات، بالاخره حوزه اینترنت یک حوزه دائما در حال توسعه است و به دنبال آن تجهیزات هم باید به‌روزرسانی شوند. کشور ما به دلیل تحریم‌ها، در تامین تجهیزات با مشکل مواجه بوده است.

نظرات بینندگان