arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

نامه عجیب زنان یک روستای کشور علیه شوهرانشان به یک مقام دولتی / از همسران، فرزندان و دامادهایمان شکایت داریم!

فرماندار همدان گفت: معضلات بزرگی در این جامعه داریم، چندی پیش تمامی بانوان یک روستا طوماری علیه شوهرانشان امضاء و برای من ارسال کردند و در آن نامه از شوهران، فرزندان و دامادهایشان به دلیل درگیری آنها به اعتیاد شکایت داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همشهری: فرماندار همدان گفت: معضلات بزرگی در این جامعه داریم، چندی پیش تمامی بانوان یک روستا طوماری علیه شوهرانشان امضاء و برای من ارسال کردند و در آن نامه از شوهران، فرزندان و دامادهایشان به دلیل درگیری آنها به اعتیاد شکایت داشتند.

محمدعلی محمدی افزود: این مساله نشان می‌دهد چه بحران‌هایی در جامعه وجود دارد و چه قدر مشکلات زیاد است که مجبور به شکایت علیه شوهرانشان شده‌اند، واقعاً خواندن آن نامه و دیدن آن شرایط برای من بسیار سخت و تأسف‌بار بود و دستور پیگیری دادیم.

وی با بیان اینکه موضوع را با بهزیستی و استانداری همدان مطرح کردیم و برای حل این معضل از آنها کمک خواستیم، ادامه داد: در روز تاسوعا که من به این روستا رفته بودم و ماجرا را پیگیری کردم، متوجه شدم یک فرد خیر از چند ماه پیش اقداماتی را در راستای پاکسازی این روستا از معضل اعتیاد آغاز کرده است.

فرماندار همدان  اظهار کرد: این فرد خیر مکانی را در روستا مهیا کرده و افراد معتاد را در آنجا نگهداری می‌کند، برای افراد مبتلا به بیماری اعتیاد در این مکان، خدمات پزشکی، سم‌زدایی و مسایل مربوط به ترک اعتیاد انجام می‌شود، این خدمات تحت عنوان ماده ۱۵ برای اهالی روستا صورت می‌گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه این مرکز هنوز تکمیل نشده است، افزود: طبق گفت‌وگویی که با مسئول مرکز انجام شد، خواسته‌ها و کمبودها مطرح و برای کامل شدن این مجموعه از طرف فرمانداری شهر همدان قول‌ مساعدت به فرد خیر داده شد. 

وی ادامه داد: طبقه فوقانی این مرکز نیز برای ایجاد اشتغال، خوداشتغالی و مشاغل خانگی با کمک دستگاه‌های مربوطه به زودی آغاز به‌کار خواهد کرد. هر فرد معتاد که در این مکان برای درمان نگهداری می‌شود پس‌ از طی مراحل درمان تحت آموزش‌های حرفه و فن قرار گرفته تا بعد از خروج از مرکز به کار مشغول شود.

محمدی درباره بازخود رفتار زنان این روستا نسبت به اقدامات انجام شده گفت: راه‌اندازی این مرکز تا حدودی باعث ابراز رضایت بانوان روستا شده است، مراکز ترک اعتیاد اینچنینی مسئولیتی در قبال ایجاد اشتغال و درآمدزایی پس‌ از درمان معتادان ندارند، اما این مرکز به عنوان مرکزی خاص که می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب برای حل این معضلات در دیگر روستاها باشد، مساله ایجاد اشتغال را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

فرماندار همدان اظهار کرد: معضل اعتیاد تنها به این روستای خاص محدود نمی‌شود، این معضل، خیلی از روستاها را درگیر و دچار مشکلات فراوان کرده است. ساخت این مرکز باید برای دیگر روستاها الگو قرار گرفته و به تمامی مناطقی که دچار این مشکل هستند تسری پیدا کند.

محمدی در پاسخ به این سوال که معتادان در این مناطق عموما به چه نوع موادی اعتیاد دارند، گفت: متاسفانه اعتیاد در این روستاها از حالت سنتی به سمت مصرف مواد صنعتی رفته است و بیشتر معتادان درگیر مصرف مواد صنعتی شده‌اند که عوارض بیشتر و بدتری نسبت به مواد سنتی دارد.

وی اصلی‌ترین دلیل ازدیاد اعتیاد در این مناطق را معضلات فرهنگی خواند و افزود: برای مثال عروسی‌هایی که در بیشتر روستاها گرفته می‌شود، اکثرا با مصرف مواد مخدر همراه بوده، به طوری که به یک رسم تبدیل شده است، مساله دیگر نبود اماکن تفریحی و همچنین عدم اشتغال اهالی است که باعث کشیده شدن افراد به سمت مواد مخدر می‌شود.

محمدی در پایان گفت: ساخت فرهنگ‌سرا، اماکن ورزشی و ایجاد امکانات تفریحی، جزو برنامه‌هایی‌ست که از طرف فرمانداری همدان در حال پیگیری و اجراست، در مناطقی که اقدامات فرهنگی و به خصوص مذهبی صورت گرفته، شاهد تاثیرگذاری بسیار مثبتی بوده‌ایم. با همکاری و توجه معتمدین، متنفذین، خیران و مسئولین می‌توان معضل اعتیاد را در همدان به کم‌ترین حد خود رساند.

نظرات بینندگان