arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

دومین انفجار در کریمه طی یک هفته گذشته؛ انبار مهمات ارتش روسیه آتش گرفت

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه از انفجار یک انبار مهمات ارتش این کشور در نزدیکی شهر جانکوی واقع در شمال شبه جزیره کریمه خبر داد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری‌های روسی منتشر شد، توضیح داد که علت این انفجار وقوع آتش‌سوزی در ساعت ۰۳:۱۵ به وقت گرینویچ بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه از انفجار یک انبار مهمات ارتش این کشور در نزدیکی شهر جانکوی واقع در شمال شبه جزیره کریمه خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری‌های روسی منتشر شد، توضیح داد که علت این انفجار وقوع آتش‌سوزی در ساعت ۰۳:۱۵ به وقت گرینویچ بود. در این بیانیه با تاکید بر این که انفجار صبح سه‌شنبه ناشی از «اقدامی خرابکارانه» بوده، توضیح داده شده که تعدادی از زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله یک خط فشار قوی و نیروگاه برق، یک خط راه‌آهن و همچنین چندین خانه مسکونی نیز آسیب دیده‌اند.

در همین حال، سرگئی آکسیونف، فرماندار کریمه که از محل حادثه دیدن کرده است، از زخمی شدن دو غیرنظامی و آغاز تخلیه ساکنان یک روستای مجاور انبار خبر داد. آقای آکسیونف همچنین در کانال تلگرام رسمی تایید کرد که انفجار‌های پیاپی در این انبار مهمات ارتش روسیه تا ساعت ۰۶:۱۵ به وقت گرینویچ، ادامه داشته است.


میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهوری اوکراین نیز بدون اعلام رسمی پذیرش مسئولیت این انفجارها از سوی اوکراین با انتشار پیامی توییتری نوشت: «صبح در حوالی جانکوی با انفجار آغاز شد.» او همچنین یادآور شد که «کریمه اشغال شده» به جای آن که همچون گذشته مقصدی گردشگری باشد از سوی روس‌ها به انبار مهمات و مکانی پرخطر بدل شده است.

این حادثه یک هفته پس از وقوع یک رشته انفجار در یک پایگاه هوایی واقع در شبه‌جزیره کریمه به نام ساکی رخ داد که اوکراین بدون بر عهده گرفتن مسئولیت آن مدعی شد که در پی رخداد انفجارهای پیاپی ۹ فروند هواپیمای جنگنده روسیه منهدم شد.

مطابق اعلام مقام‌های محلی در کریمه، انفجارهای هفته پیش در پایگاه هوایی ساکی منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۴ نفر شده بود.


شبه‌جزیره کریمه که در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک روسیه شده، از ۲۴ فوریه و با آغاز جنگ اوکراین به خط مقدم حمله نظامی ارتش مسکو علیه اوکراین بدل شده است. روسیه در طول تهاجم نظامی به خاک اوکراین بارها از پایگاه‌های خود در شبه‌جزیره کریمه برای حملات هوایی و موشکی استفاده کرده است.

نظرات بینندگان