arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

افزایش ۵۰ درصدی وقوع قتل در اصفهان / پلیس: ۲۰ درصد این قتل‌ها به دلیل اختلافات خانوادگی اتفاق افتاده

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی وقوع انواع قتل در استان در مدت چهار ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل گفت: این رشد، روند نگران کننده‌ای در حوزه جرایم جنایی است که مورد غفلت قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی وقوع انواع قتل در استان در مدت چهار ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل گفت: این رشد، روند نگران کننده‌ای در حوزه جرایم جنایی است که مورد غفلت قرار گرفته است.

 سردار محمدرضا میرحیدری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیش از ۵۰ درصد این قتلها بر اثر نزاع صورت گرفته که نیازمند توجه بیشتر خانواده‌ها در ارتباط با عملکرد فرزندانشان در موضوع حمل سلاح سرد و گرم است.

وی اظهار داشت: ۲۰ درصد این قتلها بدلیل اختلافات خانوادگی و هفت درصد به علت مسائل اخلاقی روی داده است.

رییس پلیس استان اصفهان با بیان اینکه آمار قتل در اصفهان نسبت به استانهای دیگر پایین است گفت: برای استانی همانند اصفهان وقوع یک مورد هم شایسته نیست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل وقوع این قتل‌ها، تغییراتی است که در روند زندگی، فرهنگ، آداب و رسوم و رفتار مردم به وجود آمده است که یکی از نمونه‌های آن تیراندازی با سلاح‌های شکاری است که این موضوع در برخی محلات اصفهان که غیربومی هستند بیشتر گزارش شده است.

موضوع قمه زنی نیازمند اقدامات فرهنگی است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به انجام قمه‌زنی در روزهای گذشته بصورت نادر در برخی محلات و مناطق اصفهان گفت: مقابله با این قضیه نیازمند کار فرهنگی است و از جمله اقداماتی که در این رابطه پیش از ماه محرم صورت گرفت محول کردن این موضوع به هیات‌های مذهبی در مناطقی بود که در سالهای قبل به این کار اقدام می کردند که بسیار تاثیرگذار بود.

سردار میرحیدری افزود: از سویی در برخی شهرهای استان بحث قمه زنی ، قدری لجاجتی شده و رفتار خشن پلیس کارساز نیست و باید از ظرفیت نهادهای فرهنگی و متولی بیشتر بهره برده شود.

مراکز ماده ۱۶ بدلیل مشکلات اقتصادی قادر به پذیرش حجم بالای معتادان متجاهر نیستند

رییس پلیس استان اصفهان گفت: ۲ مرکز فعلی ماده ۱۶ در استان بدلیل هزینه بالای نگاهداری از معتادان متجاهر قادر به پذیرش حجم بالای دستگیرشدگان نیستند و اگر بستر لازم برای پذیرش معتادان متجاهر و افراد کارتن خواب در استان فراهم شود پلیس آمادگی دارد ظرف ۷۲ ساعت تمام این افراد را از سطح شهرها جمع آوری کند.

سردار میرحیدری افزود: از سویی بسیاری از معتادان متجاهر رها شده در سطح شهر، اصفهانی نیستند و باید برای این موضوع هم چاره ‌اندیشی شود.

جرایم فضای مجازی عامل عمده زیانهای وارده به شهروندان است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: جرایم فضای مجازی در قالب جعل و کلاهبرداریهای اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب عامل عمده ضرر و زیان رساندن به شهروندان است.

وی ادامه داد: این امر در نتیجه ناآگاهی و آموزش ندیدن شهروندان در حوزه فضای سایبر است.

سردار میرحیدری افزود: در چهار ماه اول امسال، حوزه برداشت اینترنتی غیرمجاز از حسابهای بانکی نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته است.

به گفته وی در این مدت دسترسی غیرمجاز به داده‌ها، ۱۷۴ درصد، انتشار فیلمهای خصوصی ۱،۴ درصد و هتک حیثیت و نشر اکاذیب ۱۲ درصد رشد داشته است.

۱۱تُن و ۷۷۶ کیلوگرم موارد مخدر در اصفهان کشف شد

رییس پلیس استان اصفهان از کشف بالغ بر ۱۱ تُن و ۷۷۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در چهار ماه اول امسال خبر داد و گفت: این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل ۲۳ تُن و ۸۰۰ کیلوگرم موادر مخدر در استان کشف شده بود.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل این کاهش کشفیات در کنار تلاش‌های شبانه روزی یگان تکاوری در تمام نقاط استان و مسیرهای کویری به تغییر نوع کشت موادر مخدر در افغانستان از خشخاش به مخدرهای صنعتی برمی‌گردد.

سردار میرحیدری افزود: در این مدت ۱۸۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۱۵ دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان توقیف شد.

وی عمده کشفیات را شامل ۹ تُن تریاک و مابقی حشیش، هرویین، شیشه و مرفین عنوان کرد و گفت: در بحث دستگیری قاچاقچیان ، خرده ‌فروشان و معتادان متجاهر به عنوان مصرف کننده در چهار ماهه امسال در مجموع یک درصد کاهش داشتیم.

نظرات بینندگان