arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۱

"طرح جمع‌آوری مانکن ها" به مشهد رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی از آغاز اجرای طرح ویژه جمع‌آوری مانکن‌های غیرمجاز، برخورد با مظاهر علنی بدحجابی و توقیف بیش از هزار خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون در ارتباط با جرایمی از قبیل مزاحمت، آلودگی صوتی و حرکات نمایشی خطر آفرین خبرداد.

به گزارش «انتخاب» ؛ سرهنگ ناصر نجاریان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی و آخرین مصوبه کمیته مبارزه با مظاهر علنی فساد، طرح جمع‌آوری مانکنهای غیرمجاز از فردا در محدوده مرکزی مشهد اجرا می‌شود.

وی افزود: هر چند از مدتی پیش اطلاع‌رسانی و هشدارهای لازم به اصناف داده شده، اما عده‌ای به این امر توجه ندارند و مانکنهای بسیار نامتعارفی را در منظر عمومی قرار می‌دهند که با شؤون اخلاقی جامعه سازگار نیست، بنابراین برخلاف گذشته که مانکنها به خود مالکان تحویل می‌شد در این دوره مانکنهای جمع‌آوری شده ضبط خواهد شد.

وی در ادامه و با اشاره به ورود مسافران و زائران به مشهد مقدس اظهار داشت: طرح برخورد با بدحجابی در اطراف حرم با تقویت تیمهای مستقر در هسته مرکزی شهر وارد مرحله جدیدی شده و با افرادی که دارای پوشش مناسب نباشند برخورد قانونی می‌شود.

این در حالی است که تاکنون شمار افراد دستگیر شده در ارتباط با بدحجابی نسبت به سال گذشته افزایش داشته و انتظار می‌رود سازمانهای متولی فرهنگ سازی در جامعه با جدیت بیشتری به وظیفه تعریف شده قانونی خود عمل کنند.

وی گفت: همچنین به مراکز تجاری اخطار می‌دهیم وظیفه سالم نگهداشتن واحد صنفی با خود متصدیان است،لذا طرح نظارت بر متصدیان فروش بزودی آغاز خواهد شد و با واحدهای صنفی که متصدیان بدحجاب داشته یا به افراد بدحجاب سرویس می‌دهند نیز برخورد خواهد شد.

فرم مالک و مستأجر اصناف را جدی بگیرید

سرهنگ نجاریان با اشاره به ضرورت ساماندهی اصناف اظهار داشت: برخی از واحدهای صنفی متخلف به دلیل مستأجر بودن همواره پس از برخورد قانونی و پلمب محل اقدام به جابه‌جایی نموده و در محل دیگری به همان فعالیت قبلی مشغول می‌شوند که این پدیده در میان بنگاه‌های املاک بیشتر از سایر صنوف رواج دارد.

وی افزود: از این‌رو برای شناسایی و ساماندهی صنوف غیرمجاز از یک سو و نظارت بیشتر فرمی در اختیار تمام صنوف قرار گرفته و مالک یا مستأجر بودن افراد مشخص می‌شود تا از ادامه فعالیت برخی افراد متخلف که با تغییر محل سعی در فرار از مجازات دارند جلوگیری شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی در ادامه و با اشاره به معضل باغسراها و باغ ویلاها گفت: براساس مصوبات کمیسیون ویژه‌ای مقرر شده است بدون هماهنگی با اداره اماکن نیروی انتظامی سازمانهای متولی امر نظارت بر واحدهای گردشگری اقدام به صدور مجوز برای این مکانها نکنند.

این در حالی است که متأسفانه هفته‌ای یک یا 2 مجلس مختلط در همین باغسراها و باغ‌ویلاها که تحت عناوین مختلفی برگزار می‌شود شناسایی می‌شود.

وی در پایان بااشاره به جدیت پلیس در جمع‌آوری و توقیف خودروهایی که رانندگان آن مرتکب جرایمی از قبیل تولید آلودگی صوتی، مزاحمت نوامیس، حمل حیوان، تغییر در سیستم خودرو و رانندگی پرخطر دارند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار خودرو در این ارتباط توقیف شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
داود شادمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
1
1
خداوند به آیت الله علم الهدی که هدیه رهبری بودند به مردم مشهد، عمر طولانی، همراه با سلامتی عنایت فرمایند، که اگر ایشان در مشهد نبودند، معلوم نبود وضعیت فرهنگی مشهد به کجا میرسید.
نظرات بینندگان