arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

تایید اختلالات اینترنت توسط وزیر ارتباطات: با مقصران برخورد می‌کنیم

زارع پور در مورد اختلال ایجاد شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام در روزهای اخیر، گفت: این اختلال بر اثر یک مشکل فنی بوده است. دوشنبه درمسیر تامین ترافیک بعضی از پلتفرم های خارجی مشکلی به وجود آمده بود که چند ساعته هم حل شد، شرکت زیرساخت هم اطلاعیه ای دراین خصوص داده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات امروز چهارشنبه ( 26 مرداد) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: ماهواره خیام به وضعیت پایدار رسیده است زمانی که ماهواره پرتاب می شود باید در وضعیت پایدار قرار بگیرد؛ دوربین به سمت زمین باشد پنل های خورشیدی باز شود و ... که همه این مسائل زمان بر است در مرحله بعد سنجنده ها باید فعال شوند و کالیبره شوند که تصاویر دقیقی را بتوانیم دریافت کنیم.

وی تشریح کرد: الحمدلله این مراحل در حال انجام است و تقریبا به انتها رسیده و ظرف یکی دو هفته آینده اولین تصاویر دریافتی منتشر می شود. تصاویر دریافت شده، ولی کالیبره نیست اما الحمدلله همه چیز ماهواره درست کار می کند و کاملا در مسیر تعیین شده هستیم.

زارع پور تصریح کرد: پیش بینی ما این بود که این اتفاقات ظرف 4 ماه رخ دهد ولی فکر می کنم در یکی دو هفته آینده این تصاویر را منتشر کنیم.

وی در مورد اختلال ایجاد شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام در روزهای اخیر، گفت: این اختلال بر اثر یک مشکل فنی بوده است. دوشنبه درمسیر تامین ترافیک بعضی از پلتفرم های خارجی مشکلی به وجود آمده بود که چند ساعته هم حل شد، شرکت زیرساخت هم اطلاعیه ای دراین خصوص داده بود.

زارع پور در مورد سرعت اینترنت تصریح کرد: همین دیروز نتیجه تست سرعت اینترنت منتشر شد که دو رتبه بهبود یافته بودیم. هروقت نتیجه تست سرعت اینترنت کم می شود همه تیتر می زنند که سرعت اینترنت نزول چند پله ای داشته است ولی دیروز اعلام کردند سرعت اینترنت دو پله ارتقا کرده است که به رتبه 70 رسیدیم و وضعیتمان در اینترنت همراه بهبود یافته است.

وی افزود: در حوزه اینترنت ثابت وضعیت خوب نیست ولی سرعت اینترنت همراه افزایش پیداکرده است بخشی از این اختلالات طبیعی است بخشی هم غیرطبیعی که در حال تلاشیم تا علت آن را دریابیم و با مقصران هم حتما برخورد خواهد شد.

وزیر ارتباطات گفت: در حال بررسی سهوی یا عمدی بودن این اتفاقات هستیم؛ کسی به دنبال اختلال نیست، با مسببان هر اختلالی که عمدی باشد با شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

نظرات بینندگان