arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

وزیر ورزش و جوانان: نامه فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها در حد پیشنهاد است

سجادی، وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد نامه فیفا برای حضور زنان در استادیوم‌ها برای رقابت‌های باشگاهی تنها در حد پیشنهاد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد نامه فیفا برای حضور زنان در استادیوم‌ها برای رقابت‌های باشگاهی تنها در حد پیشنهاد است.

حمید سجادی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی گفت: ما اصلا به دنبال تفکیک بحث فوتبال از سایر رشته‌ها و به قول قدیمی‌ها به دنبال طناب کشیدن بین دریای مازندران و گیلان نیستیم. در حال حاضر در بیشتر رشته‌های ورزشی خانواده‌ها قصد حضور دارند و برای انجام این کار نیازمند یکسری هماهنگی‌ها هستیم. این هماهنگی‌ گاهی سهل‌تر و قابل وصول‌تر است و گاهی مثل فوتبال سازوکار، جمعیت و محل برگزاری آن رویداد متفاوت است. وقتی ۵۰۰، ۱۰۰۰ یا حتی ۳ هزار خانم قصد حضور در یک رویداد فوتبالی را دارند، باید دستورالعمل‌ها را بیشتر رعایت کنیم، هماهنگی‌ها بیشتر باشد و آن‌چه به آن محیط انتظام می‌دهد، باید دیده شود. در برخی از رشته‌ها خیلی راحت وارد سالن می‌شوند و مسابقه را نگاه می‌کنند اما سازوکار فوتبال متفاوت است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر جلساتی برگزار کردیم. خودمان این حضور را دوست داریم و نمی‌خواهیم خدایی ناکرده نگاه‌ها در بیرون از ایران این‌طور باشد که بگویند ایرانی‌ها مخالف ورود زنان به استادیوم‌ها هستند. خیر اصلا چنین تفکری وجود ندارد.

وزیر ورزش در ادامه خاطرنشان کرد: یکسری اطلاعات از ایران به بیرون می‌دهند و می‌گویند در فلان رشته زنان و تماشاگران را راه نمی‌دهند. در حالی که چندسال است که خانم‌ها با عزت و احترام به استادیوم‌ها می‌آیند و بازی‌های تیم ملی فوتبال را می‌بینند. حتی بازی ایران و عراق شب‌هنگام برگزار شد ولی برای تردد خانم‌ها اتوبوس گذاشتیم و ورودی مستقل و خوبی داشتند. در جریان این دیدارها همه تیپ آدمی حضور داشتند و هیچ ایرادی هم به ما گرفته نشد؛ حاشیه‌ای ایجاد نشد و مشکلی خاصی نداشتیم.

سجادی در واکنش به نامه فیفا برای حضور زنان در استادیوم‌ها در جریان رقابت‌های باشگاهی هم گفت: فیفا در نامه خود حضور زنان در رقابت‌های باشگاهی را پیشنهاد داده است. تاکید می‌کنم نامه فیفا در حد پیشنهاد بوده. ما در حال پیگیری برای شناسیایی استادیوم‌هایی هستیم که زیر ساخت مناسب دارند و شرایط شورای تامین، دستورالعمل‌های امنیتی و انتظامی در آن‌ها فراهم است. از قبل جلساتی در این خصوص شروع شده و اصلا ما کاری به نامه فیفا نداشتیم. وقتی استارت این کار را زدیم گفتند، یکی دو سال پیش توافقاتی برای حضور زنان در رقابت‌های تیم ملی و باشگاهی انجام شده. ما هم همان دستورالعمل‌ها را جلو می‌بریم و اگر تعهدی ایجاد شده و چیزی امضا شده از طرف ایران بوده. بالاخره این اسم ایران است و فرقی ندارد بنده وزیر باشم یا فرد دیگری. در این خصوص صحبت کرده‌اند. چون دستورالعمل‌های فیفا یک به یک جلو می‌رود. مثلا فیفا می‌گوید برای تماشاگران این اتفاق رخ دهد، پارکینگ و رختکن باید این‌طور باشد، استانداردهای استادیوم‌ها باید این‌طور باشد

نظرات بینندگان