arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

وزیر اقتصاد: زیان ١٢٠ هزار میلیارد تومانی خودروسازان در دهه ٩٠

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به زیان ١٢٠ هزار میلیارد تومانی خودروسازان، گفت: صنعت خودرو در دهه ٩٠ مورد اهمال جدی قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به زیان ١٢٠ هزار میلیارد تومانی خودروسازان، گفت: صنعت خودرو در دهه ٩٠ مورد اهمال جدی قرار گرفت.

«سید احسان خاندوزی» امروز در آیین افتتاحیه معاملات خودرو در بورس کالا ، اظهار کرد: صنعت خودرو جزو صنایعی است که در دهه ٩٠ اهمال جدی نسبت به آن رخ داد.

وی افزود: ثمره این اتفاق آن بود که در خروجی‌های این صنعت از جهت شاخص‌های صنعت یعنی صورت‌های مالی دیده شود اما صنعت خودروسازی با وضعیت نامناسبی همراه شد.

وزیر اقتصاد گفت: با ورود خودرو به بورس کالا یکی از این قفل‌ها شکسته شد و این صنعت منطق دیگری را در پیش گرفت.

خاندوزی تاکید کرد: الزاما لازم نبود که عرضه خودرو در بورس کالا را در شورای عالی بورس به اجماع بگذاریم، اما وزیر صنعت، معدن و تجارت کمک کرد تا جمع بندی شورای عالی بورس را در این زمینه به اجرا برسانیم و رانتی که در نصیب دلالان می‌شد را به حداقل برسانیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم که زیان ١٢٠ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو در این دولت کمتر شود و دیگر خطاهای سیاست گذاری تکرار نشود.

وزیر اقتصاد گفت: راه‌اندازی تالار املاک و مستغلات اقدام دیگری است که اکنون در دستور کار ما قرار گرفته است.

خاندوزی با بیان اینکه این اقدام زمینه ساز کاهش توزیع رانت و دلالی خواهد بود، گفت: شهرداری در این زمینه پیش قدم شده تا از ظرفیت های بورس کالا استفاده کند.

نظرات بینندگان