arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

آدیداس از یک هدفون بی‌سیم خورشیدی رونمایی کرد؛ امکان شارژ با نور طبیعی و مصنوعی

آدیداس که برندی مطرح در دنیای پوشاک محسوب می‌شود، با همکاری شرکت Zound Industries از یک هدفون روگوشی به نام RPT-۰۲ SOL رونمایی کرده که از طریق نور طبیعی و البته مصنوعی شارژ می‌شود و می‌تواند تا ۸۰ ساعت موسیقی پخش کند. این اولین باری نیست که آدیداس دست به معرفی هدفون می‌زند. در حقیقت این کمپانی چندین سال پیش از RPT-۰۱ رونمایی کرد که تا ۴۰ ساعت شارژدهی داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آدیداس که برندی مطرح در دنیای پوشاک محسوب می‌شود، با همکاری شرکت Zound Industries از یک هدفون روگوشی به نام RPT-02 SOL رونمایی کرده که از طریق نور طبیعی و البته مصنوعی شارژ می‌شود و می‌تواند تا 80 ساعت موسیقی پخش کند.

این اولین باری نیست که آدیداس دست به معرفی هدفون می‌زند. در حقیقت این کمپانی چندین سال پیش از RPT-01 رونمایی کرد که تا 40 ساعت شارژدهی داشت. اما شارژدهی نسل جدید با وجود طراحی کاملا مشابه، دو برابر شده که البته باید امکان شارژ آن در تمام شرایط نوری را هم درنظر گرفت.

مشخصات هدفون خورشیدی آدیداس

این هدفون از پلاستیک بازیافتی و نایلون ساخته شده و به سلول‌های نوری فوق‌العاده انعطاف‌پذیر و سبک ساخت شرکت سوئدی Exeger مجهز شده است. این فناوری Powerfoyle نام دارد و این نوع از ماده سلول خورشیدی را می‌توان روی پلاستیک پرینت کرد، بنابراین کاربردهای مختلفی دارد؛ از دیوارها گرفته تا خودروها و لوازم الکترونیکی مصرفی.

برخلاف نوع سنتی سلول‌های خورشیدی که به منابع طبیعی نور قدرتمند و مداوم نیاز دارند، Powerfoyle می‌تواند انرژی‌اش را در شرایط نوری مختلف دریافت کند.

باید به این موضوع اشاره کنیم که آدیداس اولین شرکت سازنده هدفون خورشیدی در جهان محسوب نمی‌شود و در گذشته شرکت‌های دیگری هم دست به تولید هدفون‌های مشابه زده‌اند، با این حال هنوز این هدفون‌ها در بازار رایج نشده‌اند.

هدفون خورشیدی آدیداس ضد آب نیست اما از استاندارد IPX4 پشتیبانی می‌کند، بنابراین در برابر عرق و پاشش آب مقاوم است و می‌توانید بدون نگرانی با آن ورزش کنید. این هدفون از کنترل‌های داخلی برای تغییر آهنگ یا صدا بهره می‌برد و همچنین نشانگری دارد که بهترین نور برای شارژ را مشخص می‌کند.

اگر به هر دلیلی نتوانید این هدفون را با نور شارژ کنید، می‌توانید به سراغ پورت USB-C بروید. این محصول با قیمت 229 دلار عرضه می‌شود و از هفته آن امکان خرید آن وجود خواهد داشت.

منبع: دیجیاتو

نظرات بینندگان