arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: متن توافق هسته‌ای نیاز به تصویب در مجلس ندارد

ابوالفضل عمویی در پاسخ به این پرسش که آیا توافق به رأی نمایندگان مجلس گذاشته می شود یا خیر؟ گفت: متن توافق نیاز به تصویب در مجلس ندارد اما گزارش دولت از رفع تحریم ها باید در مجلس بررسی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: عمویی در پاسخ به این پرسش که آیا توافق به رأی نمایندگان مجلس گذاشته می شود یا خیر؟ گفت: متن توافق نیاز به تصویب در مجلس ندارد اما گزارش دولت از رفع تحریم ها باید در مجلس بررسی شود.


در پی طرح برخی شایعات و اظهارنظرها درباره این که آیا متن توافق هسته ای باید در مجلس بررسی شود یا نه، ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا توافق به رأی نمایندگان مجلس گذاشته می شود یا خیر؟ گفت: متن برجام در دوره قبلی مجلس هم به رأی گذاشته نشد، در واقع در مجلس نهم اجازه داده شد که برجام مورد اجرا قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در قانون اقدام راهبردی، اشاره ای نشده است که باید متن توافق مورد تصویب قرار گیرد، اما دولت باید گزارشی از رفع تحریم ها ارائه کند و پس از آن در صورت تأیید گزارش لغو تحریم‌ها، مجلس اجازه اقدامات متقابل توسط دولت را می‌دهد.

نظرات بینندگان