arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۲ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
بالاتر از آمریکا و هند؛

کشتی آزاد جوانان ایران با ۳ طلا، یک نقره و ۴ برنز قهرمان جهان شد

در پایان رقابت های ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در بلغارستان، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند، آرمین حبیب زاده در ۶۱ کیلوگرم نقره گرفت و عارف رنجبری در وزن ۸۶ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد تا ایران در مجموع با کسب ۳ طلا، یک نقره و ۴ برنز بالاتر از آمریکا و هند بر سکوی نخست جهان قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز بالاتر از آمریکا و هند بر سکوی نخست جهان ایستاد.

در پایان رقابت های ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در بلغارستان، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند، آرمین حبیب زاده در ۶۱ کیلوگرم نقره گرفت و عارف رنجبری در وزن ۸۶ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد تا ایران در مجموع با کسب ۳ طلا، یک نقره و ۴ برنز بالاتر از آمریکا و هند بر سکوی نخست جهان قرار گیرد.

در روز پایانی این رقابت ها و در وزن ۶۱ کیلوگرم، آرمین حبیب زاده در دیدار فینال مقابل یوتو نیشیوچی از ژاپن با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و به مدال نقره جوانان جهان رسید.

حبیب زاده پیش از این در دور مقدماتی ۵ وزن دوم که روز گذشته سه شنبه برگزار شد، پس از استراحت در دور نخست، ۱۱ بر صفر میکیتا آبراموف از اوکراین را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. وی در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۱۳ بر ۱۱ نیکولاس بوزاکیس از آمریکا را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید. حبیب زاده در این مرحله نیز با نتیجه ۳ بر صفر حمزات ارسامرزویف از فرانسه را شکست داد و راهی فینال شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم عارف رنجبری در دیدار رده بندی مقابل سبوحی امیرارسلان اف از آذربایجان ۳ بر یک پیروز شد و به مدال برنز رسید.

وی پیش از این در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد، سپس ۱۱ بر صفر ژولین ایوانوف از بلغارستان را مغلوب کرد و به مرحله یکچهارم نهایی راه یافت اما مقابل رحیم ماگمادوف از فرانسه با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور حریفش به دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. رنجبری در این مرحله آنجلوس کوکلاریس از یونان را برد و به رده بندی رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دیدار فینال مقابل آندرو مارگیشویلی از گرجستان با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.

فیروزپور پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس ۱۰ بر صفر ساتوشی میورا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر کریستین آنگیال از مجارستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. فیروزپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ادلان ویسخانوف از فرانسه به پیروزی دست یافت و راهی فینال شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی در دیدار فینال مقابل ماهندرا گایکواد از هند با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و سومین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت ها را از آن خود کرد.

معصومی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس ۱۴ بر ۴ مراب سلیماناشویلی از گرجستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. معصومی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۱ بر ۱ نیکولاس فیلدمن از آمریکا را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

عرفان الهی در وزن ۷۴ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در ۵ وزن دوم بود که روز گذشته از دور مسابقات کنار رفت.
روز گذشته(سه شنبه) و در جریان رقابت های ۵ وزن نخست نیز سبحان یاری در وزن ۷۹ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و محمدنژاد جوان در ۵۷، حسین محمدآقایی در ۷۰ و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مجموع با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۴ مدال برنز با ۱۵۹ امتیاز بر سکوی نخست جهان ایستاد، آمریکا با ۲ طلا و ۲ نقره و مجموع ۱۳۲ امتیاز دوم شد و هند با یک نقره و ۶ برنز و مجموع ۱۱۲ امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

نظرات بینندگان